פרסום ראשון

ביקורת קשה על מנכ"ל הרבנות: "נוטל סמכויות הלכתיות"

ביקורת חריפה ברבנות כנגד המנכ"ל משה דגן, זאת בשל החלטתו לרכוש ספרים למוהלים ללא התייעצות עם הרבנים הראשים לישראל. דגן: "הרכישה - לאחר התייעצות" (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
מנכ"ל הרבנות משה דגן (צילום: כיכר השבת)

ביקורת חריפה ברבנות כנגד המנכ"ל משה דגן, זאת בשל החלטתו לרכוש ספרים למוהלים ללא התייעצות עם הרבנים הראשים לישראל הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף והגאון רבי דוד לאו - כך נודע ל"כיכר השבת".

לאחרונה, רכש מנכ"ל הרבנות דגן מאות ספרי "תורת הברית" עבור מוהלים המוסמכים מטעם הרבנות. אלא שבכירים ברבנות מאשימים את דגן כי הוא "נוטל לעצמו סמכויות הלכתיות וקובע אלו ספרים ילמדו המוהלים". לדבריהם: "יש גם ספר של הראשל"צ עצמו, הרב יצחק יוסף, עוד ספר של המוהל הרב חיים משה וייסברג. למה הוא מחליט שזה הספר שהמוהלים ילמדו? הוא מבין מה הידע ההלכתי שצריך להיות למוהלים?".

הבכירים מדגישים כי הביקורת אינה על הספר של הרב המוהל יעקב ששון, אלא על עצם העובדה שדגן קיבל החלטה לרכוש ספרים הלכתיים ללא התייעצות ראוייה עם הסמכויות ההלכתיות ברבנות הראשית. "השלב הבא" זועמים ברבנות, "יהיה שדגן גם יבקש לקבוע על אלו סעיפים והלכות ייבחנו אלו שרוצים לקבל תעודות כושר לדיינות ולרבנים".

במסדרונות הרבנות עוסקים לאחרונה לא מעט במאבק החדש שמתפתח בקומות הבכירות. "לא ברור מה עמד במוקד השיקולים של דגן כשהוא החליט לבחור דווקא את הספר הזה" אמר עובד ברבנות.

מלשכת המנכ"ל משה דגן נמסר בתגובה: "ההחלטה על קניית הספר "תורת הברית" של הרב יעקב ששון המשמש כרב הפוסק של הוועדה הבין משרדית לפיקוח על המוהלים ויחולק כשי במסגרת ערב העיון שיתקיים מחר למוהלים המוסמכים - התקבלה ברבנות הראשית בהתייעצות עם לשכות הרבנים הראשים ובאישור מנכ"ל הרבנות תוך מטרה להביא את נסיונו העשיר של הרב ששון לציבור המוהלים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר