האברכים התבדחו

זוכה מתקיפת ילדה, אף שהודה; 'הביטוי 'יצר הרע' - בדיחה'

רבו של א', תושב ירושלים שנאשם בניסיון תקיפה, העיד לטובתו בבית המשפט כי אין להתייחס למונח 'יצר הרע' שהוא הוקלט אומר - כהודאה. "הוא השתמש בו תמיד, האברכים התבדחו", הסביר (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
"האברך נאבק עם הילדה על הדלת", נטען באישום שנדחה. אילוסטרציה, למצולם אין קשר לתוך הידיעה (צילום: Yossi Zamir/Flash90)

בימים האחרונים זוכה א', תושב ירושלים, מאשמת מעשה חמור שנטען כי ביצע בשכנתו, ילדה בת 11.

לשופט אילן סלע הושמעה הקלטת שיחה בין הנאשם לשעבר לבין אבי הילדה, שיחה שנערכה ביום האירוע לפני שלוש שנים, ובה הוא נשמע מתנצל על כך שפעל "בהשפעת יצר הרע" - כך לפי הפרסום ב'וואלה' שחושף את המקרה כולו.

אלא שטענת הנאשם, א', כי אין להסתמך על הביטוי "יצר הרע" כהודאה מצדו במעשה החמור, מאחר והוא משתמש בו באופן יומיומי - התקבלה בבית המשפט. גם רבו של א' העיד כי מנהגו של א' להשתמש בביטוי זה הפך לבדיחה בקרב האברכים בכולל שבו למד.

לסיבות זיכויו נוספה העובדה כי בפרקליטות ובמשטרה לא התייחסו לסתירות המהותיות שהתגלו בין גרסתה של ילדה אחת לזו של ילדה אחרת שנטען כי גם בה ניסה לבצע מעשה חמור.

כתב האישום, שכאמור נדחה על ידי השופט, תיאר את השתלשלות האירועים הבאה: א' ביקש משכנתו הילדה לעזור לו להשגיח על ילדים המטופלים במשפחתון שמפעילה אשתו בביתם. כשהילדה נכנסה לביתו, ניסה א' לנעול את הדלת, אך זו הכניסה את רגלה בין הדלת למשקוף כדי למנוע ממנו את הסגירה. בשלב זה - כך לפי האישום הראשוני - ניסה א' לבצע בילדה את המעשה החמור, אך היא הצליחה לדחוף את הדלת בחוזקה ולברוח לביתה".

כמו כן, נטען בכתב האישום שכאמור נדחה בבית המשפט, כי באותו היום א' ניסה לשכנע עוד ילדה בת 11 להיכנס לדירתו כדי "לשחק עם הילדים בבית", וגם היא סירבה ונמלטה משם.

הילדה הראשונה הזעיקה מיד לאחר המקרה את אביה, וזה ניגש אל א', שוחח עמו והקליט את דבריו. כך נשמעו חילופי הדברים שנחשפו ב'וואלה':

האב: "אם אתה מסוגל לעשות דברים כאלה אתה צריך טיפול. מה היית חושב אם מישהו היה עושה את זה לילדה שלך", הטיח תחילה אביה של הילדה בשכן החשוד.

א' המפוחד ענה לו: "השם ישמור באמת, אתה יודע, אני מתנצל. מה לעשות יצר הרע, זה יצר הרע, עושה דברים ככה. באמת. אני יודע, אני אתפלל. אני אתפלל עליה בעזרת השם. שהכול, הכול יעבור בעזרת השם. אני מוכן לעזור במה שאפשר, תגיד לי מה לעשות. אני ממש מצטער. תשמע, אני התכוונתי שהיא תשמור על הילדים, אני לא התכוונתי לעשות כלום, שום דבר. באמת מצטער באמת, שלא תחשוב...".

האב: "מה לחשוב? אתה נגעת בה".

א': "עשיתי ככה. נגעתי בה טיפה בלי כוונה, לא היה לי כוונה".

האב: "אתה רוצה שיעשו ככה לילדה שלך?".

א': "לא, לא רוצה".

האב: "אז איך אתה עושה את זה לילדים אחרים?".

א': "תבין, אני, יש לי עכשיו... אני קצת מבולבל".

האב: "ברור, אתה צריך להיות מבולבל. האמת היא שמגיע לך לשבת בכלא".

א': "תרחם עלי באמת".

כשא' ביקש להיתנצל בפני הילדה סירב אביה בתקיפות: "לילדים אתה לא מתקרב, נקודה! עשית את מה שעשית, נפלת. לא יודע מה צריך לעשות, אנחנו עכשיו מתייעצים ובודקים מה לעשות. אבל, אין מצב שאתה...".

א': "אתה מבין. אני רוצה לבכות, אני מתחרט על מה שעשיתי. דע לך, באמת".

האב: "קודם כל, טוב שבאת. ברגע שאתה בא ואתה מודה, ואתה אומר עשיתי מה שעשיתי ועכשיו אני מתחרט, זה כבר משהו כי אני רציתי ללכת עד הסוף, שתדע לך, אני באמת לא...".

א': "דע לך, אני לא אחזור על מה שעשיתי, באמת. ממש לא, ממש. גם אני בעצמי מרגיש לא יודע, אף פעם לא עשיתי דבר כזה, אף פעם. אני נשוי ויש לי ילדים".

האב: "אז מה קרה?".

א': "זה, זה רוח שטות כזה. אתה מבין, זה... אתה מבין".

האב: "תראה קודם כל, אני אגיד לך משהו, אתה צריך עזרה דחוף באמת. אתה ממש צריך עזרה אם מישהו חושב לגעת בילדים זה הכי גרוע".

עו"ד אריאל עטרי, שהשיג את זיכויו של א', אמר ל'וואלה': "שלוש שנים יקרות נגזלו מחיי הנאשם ומשפחתו ואיש לא יוכל להחזיר לו אותן, גם לא זיכויו המוחלט על ידי בית המשפט. הגיע הזמן להחזיר את השפיות לחברה הישראלית. בימים אלו - הזיכוי הוא קרן אור. אני מקווה שתיפסק הגשת כתבי אישום נגד חפים מפשע".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר