צפו בווידאו

ח"כ אורי מקלב: כשאדם דורש את ההנהגה - זה קורח

"כשאדם מגיע ודורש את ההנהגה - זה אומר שהוא לא מתאים להנהיג", כך אמר ח"כ אורי מקלב במהלך דבר-תורה בכנסת. "גם היום יש לנו קורח בדור", הוסיף ח"כ מקלב • צפו (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(באדיבות המצלם)

חבר-הכנסת אורי מקלב נשא בצהריים (חמישי) דבר-תורה בבית הכנסת של הכנסת והתייחס לנושא "מחלוקת שאינה לשם שמים" של קורח ועדתו שעסקו כל הזמן בדרך לנגח את משה.

מקלב הוסיף ואמר כי גם כשהקדוש-ברוך-הוא הראה להם סימן מהשמים בכך שהמן לא ירד סמוך לביתם, הם פירשו את זה בצורה מעוותת, שהם לא עושים מספיק במלחמה שלהם מול משה רבינו.

"אנחנו יודעים שמי שלא נכנס למחלוקת הוא הצודק, כך גדולי ישראל מורים לנו כל הזמן... זה אויבער חוכם, על כל דבר הוא יודע למה, הוא מבין, פיקח עדיף מחכם, פיקח יודע לא להיכנס לבוץ שהאויבער חוכם היה נכנס... כמו עגלונים שנתקעו בבוץ ולא יודעים איך לצאת... מביאים סוסים נוספים... הוא לא צריך להכנס לבוץ הזה....", אמר מקלב.

מקלב המשיך ואמר כי "גם היום יש לנו קורח בדור, זה מחלוקת לשם שמים? הם אוהבים מחלוקת, יש שם מישהו שטוען לכתר, רוצה להנהיג, זה קורח, כשאדם מגיע ודורש את ההנהגה - זה אומר שהוא לא מתאים להנהיג.

"אצלנו בציבור מבקשים מאיתנו, ממנים אותנו, מה הייתה הטענה של קורח? 'לי מגיעה ההנהגה...', מי שלא מבין ויודע את גודל האחריות אז הוא גם לא מתאים. בסוף התברר שאפילו הם לא יחד, גם ביניהם היו מחלוקות... רק מול משה הם היו יחד, אבל ביניהם כל אחד חשב על עצמו...".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר