טוב שההגה בידיים שלה?

שערוריה: "אגד" ביטלה את כל הקווים במאה שערים

כמה מקרים של ניפוצי שמשות בגין פרסומי תועבה, והעילה נמצאה. מזה כשבועיים הפסיקה חברת ´אגד´ כמעט לחלוטין מעבר אוטובוסים בשכונת מאה שערים. קווים 1, 3, 10, ו-15 הופנו למסלולים חלופיים, תוך התעלמות מוחלטת מהתושבים התלויים בחסדי התחבורה הציבורית, ביניהם נשים וילדים. כל הפרטים (חדשות חרדים)

יוסי וייס | כיכר השבת |
אילוסטרציה (פלאש 90)

וואנדליזם בידי צעירים באוטובוסים בתל אביב? חברת 'אגד' תבטל את קווי התחבורה לתל אביב. זוהי המשוואה המתבקשת לאור החלטתה של חברת אגד, להפסיק את מעבר קווי התחבורה הציבורית בשכונת מאה שערים.

כפי שאנחנו חושפים הבוקר, מזה כשבועיים הפסיקה חברת 'אגד' כמעט לחלוטין כל מעבר של הקווים שעברו עד כה בשכונת מאה שערים בירושלים.

המדובר בבין היתר בקווים 1, 3, 10, 15, ועוד, קווים המשמשים ציבור של אלפי תושבים, חלקם הגדול במעמד סוציו אקונומי נמוך, התלויים לחלוטין בחסדי התחבורה הציבורית. ביניהם נשים וילדים רבים.

העילה היא כמובן, מספר אירועים של פגיעה באוטובוסים, כולל ניפוץ חלונות וניקוב הצמיגים. המדובר במספר אירועים שהצטברו בחודשים האחרונים, בין היתר בעקבות ההפגנות כנגד חילול השבת של חברת 'אינטל', כמו גם הפרשיות השונות בעת האחרונה, כגון פרשת 'האם המרעיבה' וחניון קרתא, כאשר העילה לפגיעה באוטובוסים הנ"ל הייתה בדרך כלל, פרסומות בלתי ראויות שנתלו על גביהן.

תושבי השכונה אמרו ל'כיכר השבת', כי אופן זה של הענשה קולקטיבית כנגד ציבור שלם, בגיל מספר מעשים בודד של יחידים, הינה שיטה נואלת שתכליתה נקמה בציבור שלם שכלל אינו אשם.

"הרי לא יעלה על הדעת שבתל אביב למשל, תבטל אגד את קווי התחבורה בעיר, או אפילו בשכונה מסויימת, באם נערים יפגעו באטובוס העובר בה. יש דרכים לטפל בבעיה, והדרכים הללו אינם מניעת שירות חיוני ובסיסי מכל תושבי השכונה" אומרים לנו הערב עסקנים בירושלים.

יצויין כי העיתונים החרדיים היו מודעים לשערוריה הזאת במשך יותר משבועיים, אך בחרו להתעלם ממנה באורח פלא.

תגובת דובר אגד, בנושא הפסקת השרות במאה שערים:

"למרבה הצער, התרחשו באחרונה התפרעויות חסרות פשר, שהופנו כלפי אוטובוסים של אגד בעת שעברו באזור שכונת מאה שערים. אין לאגד שמץ של מושג על רקע מה הן מתרחשות.

במהלך הימים שלאחר התקיפה הראשונית, הותקף אוטובוס נוסף אשר נכנס לשכונה. אגד מחויבת, ראשית כל, לשלומם של הנוסעים, הנהגים והרכוש.

בעקבות הפגיעה באוטובוסים והסכנה לשלום הנוסעים והנהגים, התקבלה החלטה, בצער, שלא להיכנס לאזור מאה שערים. אגד מיצרה צער רב על אי הנוחות הנגרמת לציבור הנוסעים, אך הדבר נעשה, בראש וראשונה, למען ביטחונם.

חשוב לציין, כי בשיחות עם גורמים בשכונה ומקורות שונים הובהר מפורשות כי אוטובוסים של אגד שייכנסו לאזור - יותקפו שוב. כנראה, שלנבחרי הציבור אין כוח השפעה על קבוצות השוליים הפוגעים באוטובוסים.

בעקבות התנכלויות חמורות אלה, אמורה הייתה להתקיים פגישת-חרום בין מפקדי המשטרה, העירייה, אגד והמינהל השכונתי - אך כזו טרם יצאה אל הפועל.

במוצאי שבת האחרון (פרשת ויחי) הורה אגף התנועה של אגד ירושלים לחדש את השירות, אולם למרבה הצער שוב התקיימה הפגנה אשר חסמה את ציר שבטי ישראל, ולא אפשרה את הפעלת השירות בצורה ראויה".

מחר (יום ב') תתקיים הערכת מצב מחודשת ובאגד מביעים תקווה כי ניתן יהיה לשוב ולקיים את השירות לרווחת התושבים, אך לא נוותר על בטחון הנוסעים והנהגים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר