שינויים בענף החלב

"טרה" תעבור לכשרות לנדא? בטרה מכחישים

על פי הדלפת מקורבים להגרמי"ל לנדא, יעברו בערב פסח הקרוב מחלבות ´טרה´ להיות תחת כשרותו. אלא, שבמחלבות טרה - מכחישים (חרדים)

דוד כהן ויוסי וייס | כיכר השבת |
הרב לנדא (מאיר אלפסי, כיכר השבת)

האם ה'דרמה' שהתפרסמה הבוקר בעולם הכשרות אמיתית או מזוייפת? זו השאלה שעומדת כעת - נוכח הפרסום הבוקר, כי בערב פסח הקרוב יעברו מחלבות טרה להיות תחת השגחתו של הגרמי"ל לנדא שליט"א - רבה של בני ברק.

על פי הדיווח, שהגיע לידי 'כיכר השבת' כבר לפני מספר שבועות, הגיעה חברת 'טרה' להסכם עם כשרות הגרמי"ל לנדא, על פיו, בערב פסח הקרוב תעבור המחלבה להיות תחת השגחתו, תוך עזיבת בד"ץ אגודת ישראל, זה שתחת השגחתו הייתה המחלבה עד כה.

אלא שב'טרה', מיהרו היום להכחיש את הדיווח. לדברי גורמים בכירים עימם שוחחנו, לא רק שאין סיכום שכזה, אלא אף אין מגעים בנושא, וכי הנושא כלל אינו עומד על הפרק.

לדברי אותם גורמים, לפני כחמש שנים, בעת רכישתה של 'טרה' על ידי חברת 'קוקה קולה', נדון אז המהלך ואף התקיימו מספר פגישות בנושא, אולם הוא ירד מסיבות כלשהן מעל הפרק, ומאז לא היו כל מגעים נוספים בנושא.

יתירה מכך - מוסיפים אותם מקורות, רק לפני מספר שבועות, חזרה מחו"ל משלחת מיוחדת מטעם מערכת הכשרות של בד"ץ אגודת ישראל, שם עסקה בייצור מוצרי גלם עבור 'טרה' לשנה שלמה. "איך מייצרים חומרי גלם לשנה שלמה תחת כשרות אחת, אם בעוד כחודש עוברים לכשרות אחרת" שואלים שם...

מאידך, מתעקשים אותם מקורות המקורבים למערכת הכשרות של הגרמי"ל לנדא, בדבר נכונות הדיווח. לדבריהם, יש בהחלט סיכום שכזה, וכי הגרמי"ל עצמו אף ערך סיור במחלבות 'טרה' מעט לפני חנוכה.

אלא שבצידה של 'טרה' ממשיכים להכחיש נמרצות את הדיווח. מהו האינטרס שלהם להפיץ דיווח מטעה שכזה - שאלנו את מקורבי 'טרה', "אולי כך הם מנסים להציל את כבודם לאחר שחברת שטראוס העדיפה את הרב רובין על פניהם" הייתה התשובה.

מהי האמת? ימים יגידו. כך או כך, מאבק 'בשרי' שכזה, לא היה זמן רב בתחום החלב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר