הדרכה למנהלי הסמינרים

הגר"ג נגד האקדמיה: "מאבדים זכויות והילדים מושפעים"

ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין מסר הדרכה למנהלי הסמינרים, בה דיבר על העיקר - אמונה ויראת שמים, השידוכים לבנות עם כסף, הסכנה בלימודי האקדמיה וממה על הבנות להיזהר (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מנהלי הסמינרים אצל הגר"ג אדלשטיין (באדיבות המצלם)


לקראת כינוס תלמידי הסמינרים לזכרו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן זצ"ל, עלו משלחת ראשי הסמינרים, רבי ישעיהו ליברמן, רבי ישראל ליברמן, רבי יחיאל מנדלסון ורבי ישראל לוין, למעונו של ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין, לשמוע דברי הדרכה והכוונה לקראת הכינוס והמסרים שיובאו בו.

ראש הישיבה אמר בפתח הדברים כי "הדבר הראשון הוא אמונה, לדעת שיש השגחה פרטית, והכל בידי שמים. פרנסה בידי שמים, וגם שידוכים בידי שמים, וזה תלוי בזכויות, מן השמים נותנים לפי הזכויות, לפי הזכויות יש פרנסה, ויש שידוכים טובים, וגם זוכים לחנך, ולהשפיע זיכוי הרבים, צריכים קודם זכויות כדי לזכות את הרבים, כמו שאמרו במשנה 'משה זכה וזיכה את הרבים', קודם זכה בעצמו, ואחר כך זיכה את הרבים.

"אבל אמונה זה העיקר והיסוד לכל התורה כולה, כמו שאמרו 'בא חבקוק והעמידן על אחת שנאמר וצדיק באמונתו יחיה', וגם יראת שמים, לפעמים יש אמונה בלי יראת שמים... וצריכים גם יראת שמים, יראה! פחד! לפחד מהגיהינום, בודאי, יש גיהינום ואין הפקר".

שאלה: בנות שואלות לפעמים, שנוצר מצב שבנות פחות טובות ופחות כישרוניות, כשיש לאבא שלהן כסף, הן משיגות שידוכים טובים, ולעומת זה בנות אחרות מצוינות, נסחבות לפעמים לשנות השלושים...

ראש הישיבה: "הכסף זה לא הסיבה, זה לא הכסף! מה שנראה כך זה הסתר פנים, הסיבה האמיתית היא הזכויות. והשאלה היא גם איזה שידוכים עושים, אם שידוכים טובים או לא טובים, איזה שידוכים 'טובים', שידוך של רוחניות או של גשמיות, זה גם נפקא מינה...".

שאלה: הראש ישיבה הזכיר קודם את ענין הפרנסה. יש היום קושי גדול בנושא של ה"אקדמיה", שחושבים שאם ילכו ללמוד באקדמיה ויהיה אפילו "תואר" אולי ירוויחו יותר, וזה פיתוי גדול וקשה.

ראש הישיבה: "זה לא נכון. זה לא נכון. מרן הגראי"ל זצ"ל כבר אסר זאת. וזה גם לא נכון, מאבדים זכויות בזה, בשביל פרנסה מאבדים זכויות, והתוצאות אחר כך שגם המשפחה והילדים מושפעים, מקבלים השפעה של חוסר יראת שמים מכל הניסיונות שיש באקדמיה.

"צריכים לדעת שהפרנסה היא מן השמים, הכל בידי שמים, וצריכים שיהיה כדין, צריך שאלת חכם בר סמכא על כל דבר, ולא מפסידים, רק מרוויחים מזה, מרוויחים מזה גם בגשמיות וגם ברוחניות, גם בעולם הזה וגם בעולם הבא מרוויחים".

שאלה: איזה מסר לומר לבנות בכנס הזה?

ראש הישיבה: "להיזהר מלשון הרע, שמירת הלשון, הרי תשעה קבין שיחה נטלו נשים, וזה קשה, אבל יש הרבה נשים שעומדות על כך, ונזהרות בזה. ראיתי בעצמי, יש נשים שמדברות הרבה, נשים דברניות, שמדברות ומדברות, והכל עם שמירת הלשון. אין שום ביקורת על מישהו. וגם מידות טובות, יראת שמים, אהבת חסד, ושמירת הלשון, ותפילה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר