"חושדים שמדובר בפרוטקשן"

בכיר: המשטרה מנסה לחבר בין הסיקריקים ל'טוהר המחנה'

בכיר ב'וועד לטוהר המחנה' חושף בשיחה עם 'כיכר השבת' את פשר המעצרים השבוע בשכונת מאה שערים ואת פעילות ארגון 'חותם' שבכיריו נעצרו • בד"צ 'העדה' במכתב תמיכה בעצורים (אקטואליה)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אחד העצורים, השבוע (צילום: חיים גולדברג)

במהלך השבוע האחרון עצרה משטרת ירושלים שלושה אברכים קנאים בחשד שפעלו והפגינו כנגד חנויות מחשבים ללא חותמת כשרות. בית משפט האריך את מעצרם ובשבוע הבא יתקיים דיון בעניינם.

בין העצורים נמצא גם יואל איינהורן, מזכיר ארגון חותם, המעניק כשרות לחנויות מחשבים וטכנולוגיה.

במשטרה טוענים כי על פי החשד הסכים איינהורן להפסיק את ההפגנות מול החנויות בתמורה להענקת הכשרות מחדש.

מתברר כי לאחר שהחנויות הורידו את הכשרות ניהלו בלשי משטרה משא ומתן עם איינהורן והקליטו אותו כאשר החשד הינו שמעורב בסחיטת בעלי החנויות זאת משום שקשר בין ההפגנות להורדת חותמת הכשרות.

המעצרים במאה שערים (צילום: נייעסטאר)

בבד"צ 'העדה החרדית' מעניקים הבוקר (רביעי) גיבוי חד משמעי לאיינהורן ומברכים אותו שיזכה לסיעתא דשמיא.

"לכבוד האברך החשוב הרב החסיד רבי יואל איינהורן ובני ביתו, שלום רב לאוהבי תורתך ואין לנו מכשול", נכתב במכתב מטעם 'העדה', "בצער רב שמעו חברי הבד"צ מאסרכם היום בגין פעילות למען קדושת המחנה במסגרת ארגון חותם שנוסד על ידם ובשליחותם של רבותינו הבד"צ במטרה קדושה לשמור של ירעו צעירי בנ"י בשדות זרים אשר כל באיה לא ישובון ולא ישיגון אורחות חיים".

עוד נכתב כי "והן אמת שעתה קשה לך הדבר ושבי קשה מכולם ובפרט לאברך עדין נפש שכמותך אשר לא הסכנת לאלה וכאלה אולם גדול כוחו של סבל לכבוד שמים לזכות לסיעתא דשמיא. ואף גם לבני ביתך ומשפחתך מביעים הבד"צ חיזוק ועידוד חזקו ואימצו כי למען כבוד שמו יתברך כדאי לסבול בעולם הזה...".

בכיר ב'וועד לטוהר המחנה', מסביר ל'כיכר השבת' את פעילות ארגון 'חותם' ואומר כי "יש מציאות של חנויות גלישה במגזר החרדי, כפתרון לקפה אינטרנט בעיר, ששם בחורים ואברכים נמחקו תרתי משמע. ואין חולק. מאחר ולא היה כללים איגודי הקהילות ללא יוצא מהכלל בנו מנגנון שיקבע מה ייכלל בסינון בכדי שהקהילות והרבנים יתירו כניסה לחנות כזו".

לדבריו, "בשביל שזה יהיה גוף נאמן ומקובל על כולם, 'טוהר המחנה' הסכים לקחת את זה על עצמו, למרות שאף פעם לא היו גוף מכשיר, אלא גוף מבקר ומנחה. הפיקוח נפתח תחת השם 'חותם' וזה על דעת כל הפלגים".

מכתב 'העדה החרדית'

באשר לגל המעצרים האחרון, בעקבות ההתנהלות מול חנות המחשבים, הוא מסביר כי החנות המדוברת היא של חסיד תולדות אהרן שהחליט לפתוח יותר אתרים לגולשים אצלו ולכן הסירו את הפיקוח.

לדבריו, "אותם תושבי מאה שערים שתמיד מפגינים, הפגינו עוד לפני שהתחילה הכשרות ורק בגלל ש'טוהר המחנה' הוא הגוף המפקח הם נרגעו ושתקו, למרות שלא חסרה להם ביקורת. כעת הם החליטו שאם אין כשרות ובחורים צעירים נכנסים משם לאתרי חדשות ווידאו של 'בדיחות ופאדיחות', הם עושים הפגנות.

"המשטרה או בעל החנות באמצעות רכז מודיעין פתחו בחקירה, ומאחר ואיכשהו יש כאן עניין של תשלום לכשרות אז הם חושדים שבכלל מדובר בפרוטקשן וסחיטה, ולא בשני דברים מופרדים לחלוטין".

הבכיר מסביר כי "העצור, יואל איינהורן, משתייך לקהילת תולדות אברהם יצחק, אין לו שום קשר לסיקריקים, הוא אדם אינטליגנט וערכי, אבל כשנפגש איתו "נועם", זה שהציג את עצמו כקונה של החנות, נועם ניסה לקבל הבטחה שאם יש כשרות, אין הפגנות. איינהורן הסביר לו שאין קשר בין הדברים - למרות שאם זה בעל בית חדש, הסיקריקים לכאורה יירגעו, ופה המשטרה מנסה בכוח לחבר בין הסיקריקים ל'טוהר המחנה', דבר שלא ייצלח".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר