"זה נורא נוראות"

המשגיח יצא כנגד אופנה גברית: "נמשכים אחרי הוייבערס"

הגאון רבי פנחס גולדווסר, משגיח ישיבת 'אור ישראל' תקף את ההתעסקות הגברית באופנה: "על כל שטות הגברים נמשכים אחרי הוייבערס. איבדו את כל הפרופורציות, זה נורא נוראות". האזינו (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

משגיח ישיבת 'אור ישראל' הגאון רבי פנחס גולדווסר יצא במהלך שיחתו היום (רביעי) בפני אברכים בוגרי הישיבה למתקפה נגד ההתעסקות הגברית בלבוש: "הגברים נהיו נשים, זה נורא נוראות".

האזינו להקלטה:

את דבריו פתח המשגיח דווקא בביקורת על הנשים, שלדבריו לקחו את עניין היופי וההתעסקות סביבו כמה צעדים קדימה: "קורים פה דברים בדור שלנו. מילא נשים, יש את העניין של "אין אישה אלא ליופי". יש להם עניין להיראות יפה למצוא חן בעיני בעליהם. נשים מגיעות לפני חתונות טרודות ולחוצות כי לא מצאו את הבד המיוחד הזה... כל מיני דברים משוגעים שעולים הון עתק ותופסים את הזמן ואת הראש". לדברי הרב גולדווסר, "זה נורא ואיום ומהווה קטרוג נורא".

"מילא הנשים זה עוד חצי צרה. אבל שהגברים נהיו נשים? זה נורא נוראות", תקף המשגיח. "אם אני מתפעל מכך שאני יפה זה נורא נוראות. אנשים מחליפים משקפיים, מה קרה? "זה כבר לא במודה". אתה אברך מגלגל גמ"חים איך אתה מסוגל? התשובה היא: הוא כבר לא רואה במשקפיים האלה".

הרב גולדווסר (צילום: יוסי, מתוך ויקיפדיה)

"אם יצא כובע חדש 'בורסלינו' או לא יודע מה, הכובע הקודם זה כובע טמבל. אתה רוצה שבחור ישיבה ילך עם כובע טמבל? איבדו את כל הפרופורציות. אנשים אין להם שום עוצמה פנימית".

המשגיח הוסיף ואמר: "על כל שטות הגברים נמשכים אחרי ה"וויבערס" (נשים בשפת האידיש) אני לא רוצה לגרום לוויכוחים בבית. אבל שאנחנו נהיה נשים? למה ספורט כל כך מאוס אצלנו? אז מה אם יש לו שרירים כל כך חזקים, קראת פעם על הרשב"א אם היה גבוה או נמוך חזק או חלש? השתבשה לנו כל התפיסת עולם - הגוף נהיה אני, והעולם הזה נהיה הגוף שלי", סיים המשגיח את דבריו החריפים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר