הרב פנחס גולדשמידט רבה של מוסקבה קיבל אזרחות כבוד רוסית

יש כבוד: נשיא רוסיה דימיטרי מדוודב חתם על צו נשיאותי מיוחד המעניק אזרחות כבוד לרבה של מוסקבה הגאון הרב פנחס גולדשמידט שליט"א (חרדים)

יוסי וייס | כיכר השבת |
הצו המיוחד של הנשיא מדוודב, המעניק את אזרחות הכבוד לגר"פ גולדשמידט

יש כבוד: נשיא רוסיה, דימיטרי מדוודב חתם בערב חג הפורים על צו נשיאותי מיוחד שבמסגרתו הוענקה אזרחות כבוד ליו"ר הועדה המתמדת של 'ועידת רבני אירופה', רב ואב"ד מוסקבה, הגאון רבי פנחס גולדשמידט שליט"א. אזרחות בצו נשיאותי מיוחד שכזה הוענקה עד היום רק לאישים ששירתו את הפדרציה הרוסית ובני משפחת הצאר.

כזכור, לפני חודשים אחדים חגגה יהדות אירופה בסדרת אירועים מרשימים שני עשורים לחידוש חיי היהדות ברוסיה ולכהונתו של הגאון הרב פנחס גולדשמידט שליט"א כרב ואב"ד מוסקבה.

במהלך הועידה המתמדת שהתקיימה במסגרת זו במוסקבה, נועדו הרבנים עם יו"ר הסנט ברוסיה - מר סרגיי מירונוב, עם ראש עיריית מוסקבה, מר יורי לוצ'קוב, ועם נציגו של נשיא הפרלמנט האירופי, מר פרגס אוברה, זה המשמש כיועץ האחראי על הקשר בין הפרלמנט לנציגי הדתות.

הרבנים הביעו את הערכתם לממשל הרוסי על תמיכתו בהתחדשות המדהימה של התרבות והדת היהודית ברוסיה. כאשר מנכ"ל ועידת רבני אירופה הרב אבא דונר, ניצל את ההזדמנות בכדי להעלות את עניין הויזות הנחוצות לרבנים ומחנכים אשר חפצים להיכנס לרוסיה, והובטחה לו עזרתו של הפרלמנט.

כאמור, בעקבות המלצותיהם של אישים רבים במוסקבה ומחוצה לה, החליט הנשיא מדוודב להעניק לרבה של מוסקבה בצו נשיאותי מיוחד את אזרחות הכבוד השמורה לאישים רמי דרג בהירארכיה הרוסית. וזאת מבלי שהרב פנחס גולדשמידט נדרש לוותר על אזרחותו השוויצית.

הגאון הרב פנחס גולדשמידט הודה לנשיא מדוודב. לראש עיריית מוסקבה, יורי לוצ'קוב ולמנהיגים יהודיים באירופה על פעילותם למענו, והביע את תקוותו כי יוכל להמשיך לשרת ולפתח את הקהילה היהודית ומוסדותיה ברחבי מוסקבה ביתר שאת וביתר עוז.

הצו המיוחד של הנשיא מדוודב, המעניק את אזרחות הכבוד לגר"פ גולדשמידט

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר