ניצחון משפטי

שופט ביטל 20 כתבי-אישום שהוגשו נגד חסידי גור בערד

297,000 שקלים, 57 דיונים ועתירה לבג"ץ הלכו לריק עם פסיקת ביהמ"ש השלום בבאר שבע לדחות את עתירת עיריית ערד נגד חסידי גור ולבטל את כל כתבי האישום (חסידים בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: מאיר אלפסי, כיכר השבת)

לאחר שהצליחו בשבועות האחרונים להפיל פעם אחר פעם במועצת העיר את העברת הכספים שיועדו לפיתוח גני החסידות לטובת שיפוץ בית ספר ממ"ד, נוחלים חסידי גור בערד ניצחון נוסף ומשמעותי גם בזירה המשפטית.

שופט בית משפט השלום בבאר שבע, השופט רון סולקין, ביטל אתמול (שלישי) את כתבי האישום שהוגשו במסגרת עתירת הוועדה המקומית לתכנון ובנייה של עיריית ערד, וזיכה בהגנה מן הצדק את הנאשמים - 20 משפחות מחסידות גור בעיר, שהואשמובהצבת בלוני גז ללא היתר בנייה.

בסיס הסיפור נמצא בכך שבעיר ערד מחוברים כל הבתים לתשתית גז תת קרקעית, ולכן לא נעשה שימוש בבלוני גז כמקובל. מאחר ומחירי הגז התת קרקעי גבוהים מהממוצע, התקינו כמה חסידי גור בעיר בלוני גז תקניים כמו בכל הערים בארץ.

עם ההתקנה קפץ עליהם רוגזו של היועמ"ש העירוני עו"ד חיים שימן, שפנה דרך הועדה המקומית לתכנון ובנייה, ותבע את מתקיני הבלונים בטענה שפעולה מסוג זה מחייבת הנפקת היתר בנייה.

מכאן החלו העניינים להתגלגל בבתי משפט, תחילה במחוזי שצידד בעמדת חסידי גור שהובעה באמצעות הרב צבי ביאלוסטוצקי ועו"ד צבי רוזנטל שייצג את הנאשמים, לאחר מכן בערעור שהגישה העירייה לביהמ"ש השלום הפך השופט את ההכרעה ופסק לטובתה, הדברים הגיעו עד לבית משפט העליון והשופט מני מזוז שדן בעתירה קבע פסיקה שמשתמעת לשני פנים.

אתמול, כאמור, ביקשו הצדדים מביהמ"ש המחוזי להכריע בנידון כאשר השופט דוחה על הסף את טענות העירייה ומבטל את כל כתבי האישום - 20 במספר, תוך שהוא מטיח האשמות קשות בהתנהלות התובעים העירוניים.

בהכרעת הדין ציין השופט על התנהלות העירייה כי "היא התנהגות בלתי סבירה של הרשות, הפוגעת, באופן קיצוני, בעיקרון הגינות פעולתה של הרשות ובעקרונות הצדק בהפעלת הסמכות הפלילית" וכן "מהווה פגם, אשר בנסיבות המקרה - יורד לשורש העניין, ומקים עילה עצמאית לביטול כתב האישום".

יצוין כי במחלקה המשפטית בעיריית ערד השקיעו 297,000 שקלים בהליכים המשפטיים שניהלו בלא פחות מ-57 דיונים שנערכו בערכאות שונות ברחבי הארץ, במטרה להרשיע את המשפחות שרצו לחסוך מעט בעלויות הגז, ובטיעונים מגוחכים ותלושים כפי שניתן להיווכח מהכרעת בית המשפט.

גורם בחסידות ששוחח עם "כיכר השבת" ביקש להפנות את תשומת לבם של התושבים לקראת הבחירות הקרבות, במה משקיע ראש העיר ניסן בן חמו את משאבי העירייה, ולאן מנותבים כספי הארנונה שהם משלמים - "במקום להטיב ולפתח את העיר, מעדיף ראש העיר לבזבז הון רב ברדיפה אובססיבית חסרת תועלת נגד חסידי גור", אומר הגורם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר