ראשי ישיבות מיר, 'מרכז', סלבודקה ו'הר המור' נפגשו • צפו

הכנס השנתי של קרן רא"ם התקיים במלון רמדה בירושלים. הכנס שמהווה מדי שנה מפגש ייחודי ויוצא דופן של רבנים וראשי ישיבות מכל חלקי היהדות הנאמנה (חדשות חרדים)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: אלי קובין)
הכנס השנתי של קרן רא"ם התקיים בחמישי שעבר במלון רמדה בירושלים. הכנס שמהווה מדי שנה מפגש יוצא דופן של רבנים וראשי ישיבות מכל חלקי היהדות הנאמנה, חרדים ודתיים לאומיים כאחד, יצר השנה, בין היתר, מפגש בלתי שגרתי נוסף בין הרב הצבאי הראשי הרב אייל קרים לבין הדיין לשעבר, הרב אברהם שרמן. בכנס הושקו שורה של ספרים תורניים חדשים שיוצאים לאור בעריכה ובתמיכת הקרן.
בין המשתתפים בכנס (לפי סדר האל"ף-בי"ת), הרבנים הגאונים: הרב יוסף אפרתי, ראש בית המדרש להלכה בהתיישבות, הרב בן ציון אלגאזי, ראש ישיבת רמת גן, הרב חננאל אתרוג, ראש ישיבת שבי חברון, הרב דֹב ביגון, ראש מכון מאיר, הרב אהרן ברקוביץ, רב קהילת רעות רעננה, הרב משה הלל הירש, ראש ישיבת סלבודקה וחבר מועצגה"ת, הרב יונתן וילנסקי, ראש ישיבת דרך חכמה, הרב יהושע שלמה ון דייק, ראש ישיבת איתמר, הרב דוד לאו, הרב הראשי לישראל, הרב יואל מנוביץ', ראש ישיבת הגולן בחספין, הרב אביגדור נבנצל, רבה של העיר העתיקה, הרב אלי סדן, מייסד וראש המכינה הקדם-צבאית "בני דוד" בעלי, הרב אליעזר יהודה פינקל, ראש ישיבת מיר, הרב נחמן פלונצ'ק, ראש ישיבת סלבודקה, תת-אלוף הרב אייל קרים, הרב הצבאי הראשי, הרב שריאל רוזנברג, אב"ד בני ברק, הרב מרדכי שטרנברג, ראש ישיבת הר המור, הרב יעקב שפירא, ראש ישיבת מרכז הרב, והרב אברהם שרמן, לשעבר דיין בביה"ד הגדול.
הגרמ"ה הירש התייחס בנאומו לחשיבות התשוקה ללימוד התורה וסיפר כיצד לראות ולשמוע את מורו ורבו, הגאון רבי אהרן קוטלר זצ"ל, מזכיר את המילה 'תורה' היה מרגש. כמו כן, הגרמ"ה הירש ציין בנאומו שכשם שה"בעלי בתים", אנשי המעשה, צריכים ללמוד מתלמידי חכמים תורה והלכה, יש גם בעלי בתים שאפשר ללמוד מהם הליכות חיים ושמהווים דוגמה לבני התורה.
מוטי זוננפלד, מייסד הקרן, מיקד את נאומו, כמדי שנה, בצורך באחדות בין כל הזרמים הנמנים על היהדות הנאמנה. זוננפלד סיפר כיצד בבוקרו של יום הכנס השתתף בטקס צבאי ברמת הגולן ביחידה המובחרת בה משרת בנו. זוננפלד ציין ושיבח בנאומו את הקצין הבכיר באותה יחידה ש"כיפתו - כיפת השמים", אשר דיבר בפני החיילים על הצורך החיוני בחיבור בין עם ישראל למקורות הרוחניים ולעיר ירושלים, בירתה הנצחית של המדינה, שבלי אותו החיבור לא יתכן קיומו של עם ישראל בארצו.
בסיומו של הערב, הזמר עידן יצחקיאן ריגש את המשתתפים עם ביצוע של השיר "רגעים קטנים של אושר" שאת מילותיו כתבה דניאלי ז"ל, בתו של מוטי זוננפלד, בהיותה בת 11.5 בלבד. דניאלי ז"ל נהרגה בתאונת דרכים לפני כשלוש וחצי שנים, בעת ששבה מהתנדבות במחלקה האונקולוגית בביה"ח שניידר.
בין הספרים שהושקו בכנס השנה: 'מסכת סופרים', במהדורה מיוחדת עם ליבון גרסאות המסכת מתוך השוואה מדויקת לכעשרה כתבי יד, בעריכה מחודשת של מפרשי המסכת, ששולבו על הדף בצורה מאירת עיניים, ופירוש משולב ובמקביל ביאור נרחב המקיף את שיטות הראשונים והאחרונים, שרשי ההלכה ומסקנותיה וביאורי האחרונים; הכרך האחרון (ח״ג) של התלמוד הירושלמי (מסכת כלאים) בשיתוף בית המדרש להלכה בהתיישבות; מהדורה מורחבת של שו"ת "שלמת חיים" של רבי יוסף חיים זוננפלד זצ"ל; וספר "זה השער" על משלי של רבי משה שפירא זצ"ל. קרן רא"ם קרויה על שמו של רבי אליהו מרדכי זוננפלד ז"ל, בנו הצעיר של רבי יוסף חיים זוננפלד זצ"ל, רבה של ירושלים, והוקמה על ידי נינו יבלחט"א, איש העסקים מוטי זוננפלד. הקרן מנוהלת על ידי הרב שלמה ורנר, אשר מנהל גם את קרן דניאלי, ע״ש דניאלי זוננפלד ז״ל, על עשרות הפרויקטים שלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר