אסיר-תודה

עו"ד מרדכי ציבין על ההפתעה ביפן: היו ניסיים גלויים

עו"ד מרדכי ציבין הפרקליט שיצג את יוסף גרינוולד בבית-המשפט היפני מרוצה מאוד. בית המשפט הטיל הבוקר גזר דין קל מהצפוי על הנאשם, אחד משלושת עצורי יפן. יוסף גרינוולד היה עלול לקבל לפחות 15 שנות מאסר, אנחנו שבעי רצון מגזר הדין". מסתמן: גרינוולד יצטרף ליוסף באנדא הכלוא בישראל, עו"ד מרדכי צבין הפרקליט: הקב"ה עזר, הייתה סיעתא דשמייא גדולה (חרדים)

אברהם הלוי | כיכר השבת |

עו"ד מרדכי ציבין מרוצה. אחרי תקופת המתנה מורטת עצבים, בית-המשפט היפני שם הבוקר קץ לספקולציות בעניינו של יוסף גרינוולד, אחד משלושת עצורי יפן. גזר הדין שהוטל עליו היה קל מהצפוי: שש שנות מאסר בלבד.

בחישוב מהיר, לאחר שהופחתו מעונשו 500 יום, הוא ירצה רק שנתיים מאסר בלבד. הרקע להחלטה המשמחת, לאור הנסיבות: בית-המשפט קבע חד משמעתית כי יוסף גרינוולד לא היה מעורב בהברחה ולא היה מודע כי החבילה שהוא נושא מכילה סמים.

יוסף גרינוולד, שצפוי לרצות את עונשו בישראל, יצטרף ליוסף באנדא הכלוא בניצן.

עסקנים וגורמים שהיו מעורבים בפרשה הקשה, יכלו סוף-סוף, עם פרסום גזר הדין, לחייך. "בהתאם לחוקה היפנית, יוסף גרינוולד היה עלול לקבל לפחות 15 שנות מאסר ולצאת משם רק כשיהיה בשנות הארבעים לחייו. בהתאם לכך, אנחנו יותר משבעי רצון מגזר הדין".

בייצוגו של גרינוולד היו מעורבים החיד''ו וייס וההצלחה המשפטית רשומה על שמו של עו''ד מרדכי ציבין.

"מדובר בהישג משפטי חסר תקדים. לא העלנו על דעתנו ניצחון משפטי שכזה. אומר עו"ד מרדכי ציבין, השופט קבע באופן מוחלט ולא ניתן לערעור שגרינוולד לא ידע שיש סמים במזוודה שלו. לעומת זאת, השופט נתן לו את העונש, הועיל ולדעת השופט הנאשם היה צריך לחשוש שיש לו סמים למרות אי ידיעתו", אמר עו"ד מרדכי ציבין לכיכר השבת.

"השופט קבע שמדובר בבחור רציני עם שאיפות טובות, יושב ולומד שעות רבות, והוא פוסק לו עונש קצר כי הוא חושב שזה הכרחי לאפשר לו לחזור לחברה. חשוב להדגיש כי התקדים שנקבע, שהוא לא ידע שהיו לו סמים המזוודה עשוי לעזור מאוד לנאשם השלישי שמשפטו יערך בחודש סיוון.

"בשעה זו אני יושב עם עורכי הדין היפנים יחד עם העסקנים מישראל, אהרן נזרי, אלימלך בינדיגר, הרב אבא דונר מנכ"ל ועד רבני אירופה, ויעקב יהודה כאשר הדיין החיד"ו וייס נמצא בשיחת ועידה, ואנו מתייעצים עימו, ועם הרב יעקב בלייך בכל שלב. עורכי הדין רוצים לקבל את חוות דעתו והסכמה על כל צעד שיעשו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר