מתקפה חריפה

גפני נגד נתניהו: 'הוא כנראה לא מודע למה שקורה במדינה'

יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני תוקף את ראש הממשלה על דבריו בעד חילולי שבת ואומר כי הוא לא היה צריך להתערב. גפני שיבח את השר כץ על החלטתו והסביר כיצד מתנהלים המאבקים (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום וידאו: באדיבות המצלם; תמונה ראשית: יונתן זינדל - פלאש 90)

מתקפה חריפה: יו"ר 'דגל התורה' ויו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני יוצא היום (חמישי) במתקפה חריפה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו בעקבות פרשת 'גשר יהודית' בתל אביב והעבודות בשבת.

גפני שהשתתף בכנס מנהלי סניפי קופת חולים 'מאוחדת' במרכז הרפואי מעיני הישועה ביקש להתייחס בפתח דבריו למשבר השבת החדש ואמר כי ראש הממשלה נתניהו טעה בהתייחסותו לפרשה בדברים שאמר לפני עלייתו למטוס.

כזכור, בטרם המריא לליטא, אמר ראש הממשלה כי "אמרתי שאני לא חושב שזה סביר לסגור את התנועה באמצע השבוע באיילון, אני חושב שהדבר הזה מובן ויילקח בחשבון", וזאת כחלק מהמתקפה שיצאה מלשכתו נגד שר התחבורה ישראל כץ שהחליט להקפיא את העבודות בשבת.

לדברי גפני, נתניהו לא היה צריך להתייחס לענין כלל ובפעם הקודמת שהוא התייחס זה רק הזיק לנו. כמו כן הוא שיבח מאוד את שר התחבורה ישראל כץ שהתנהל נכון. בנוסף, התייחס בדבריו לעובדה שהמחאות משפיעות ומחוללות שינוי ובמיוחד כאשר המחאות נעשות בתום לב.

"כיכר השבת" מציג את דבריו המלאים

"אנחנו יודעים שאת נציבי איילון סוגרים, ואני אומר את זה גם לראש הממשלה, שלפני שהוא עלה על המטוס הוא אמר שאי אפשר לסגור את נתיבי איילון, הוא כנראה לא כל כך מודע למה שקורה במדינה.

"סגרו לא מזמן את נתיבי איילון על מצעד, סגרו את נתיבי איילון על תחרות ספורטיבית, סגרו את נתיבי איילון ולא רק את נתיבי איילון גם כבישים מרכזיים אחרים ואף אחד לא דיבר מילה, וגם כאן לא חייבים להפוך את העולם כדי שיעשו את העבודה בשבת.

"אני מאוד משבח את השר ישראל כץ. אני חושב שראש הממשלה טעה במה שהוא אמר, הוא לא היה צריך להתערב בזה. בפעם הקודמת שהוא התערב זה לא עזר לנו, אז הוא לא היה צריך להתערב לא לטוב ולא לרע והמציאות הזו שבה צריך שלא להפוך את השבת במדינת ישראל ליום של חול ושל שיפוצים, הוא דבר מחוייב המציאות והוא בסוף גם יהיה.

"עיתונאים חרדים אומרים מה אתם מוחים? זה לא עוזר... יש שינוי דרמטי, היות ואנחנו פה בחברה החרדית, יש שינוי דרמטי בנושא של עבודות בשבת, המחאה עוזרת אם היא נעשית בתום לב.

"המציאות הזו שמדברים עם שרים ועם ראש הממשלה, זה לא חייב להיות על רקע פוליטי, זה על רקע ערכי המציאות, היא שרבים מהעבודות לא נעשות בשבת אלא ביום חול.

"אנחנו נמשיך את הפעילות הזו, אני לא רציתי שזה יהפוך למאבק של חרדים וחילונים והעדפנו שזה יהיה במסגרת של שיחות עם שרים ואנשי מקצוע, ואני מברך את השר ישראל כץ על ההחלטה שלו לדחות את זה בחצי שנה ובמשך הזמן הזה אנחנו נדבר מה ניתן לעשות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר