המבנה הראשון

צפת חגגה בחנוכת מבנה בית הספר 'בת מלך' • תיעוד

קהל רב בראשות רבנים ואישי ציבור השתתף בטקס חנוכת הבית למבנה בית הספר 'בת מלך' בצפת, כאשר מדובר בבית ספר ראשון שנבנה עבור הציבור החרדי בעיר • תיעוד (חרדים)

(צילום: דוד כהן)

קהל רב בראשות רבנים, אישי ציבור, עסקנים והורים השתתף אמש (רביעי) במעמד קביעת המזוזה וטקס חנוכת הבית למבנה החדש של בית הספר 'בת מלך' בשכונת מאור חיים בצפת, כאשר מדובר בבית ספר ראשון שנבנה עבור הציבור החרדי בעוד יתר המוסדות בעיר שוכנים במבנים זמניים.

במעמד השתתפו רבה של ביריה הרב אליהו ביטון; הרב רונן גנון ראש מוסדות הליכות עולם, מקים ומייסד בית הספר; הרב יוסף אלמשעלי רב המועצה האזורית מרום הגליל; ראש העיר אילן שוחט, סגן שר החינוך מאיר פרוש; מנכ"ל החינוך העצמאי הרב אליעזר סורוצקין; המשנה למנכ"ל החינוך העצמאי הרב אברהם שוורץ; סגן ראש העיר נהוראי לחיאני; חבר מועצת העיר הרב יוסי גלנט; חה"מ הרב נחמן גלבך; מנכ"ל שערי ציון הרב מרדכי אילוז והמפקח הרב חביב ביטון הגב' מליק מפקחת בית הספר, הגב' בשירי מנהלת בית הספר, מר מוטי כהן מנהל אגף החינוך, ואישי ציבור רבים ונוספים.

הרב רונן גנון מייסד בית הספר סיפר בהרחבה על ההשתלשלות של הקמת בית הספר לפני 18 שנה, כאשר לא היה בעיר צפת בית ספר לבנות עדות המזרח, וזאת בעצתו ובהכוונתו של הרב אליהו ביטון. כמו כן ציין בדבריו את תרומתו האדירה של הרב מרדכי חדד ז"ל, שסייע רבות בהקמת בית הספר. בבית הספר קבעו גל עד וזכרון נצח לעילוי נשמתם הטהורה של הרב מרדכי רעייתו ובנם ז"ל.

סגן שר החינוך מאיר פרוש נשא דברים ואמר: "אנחנו חונכים עכשיו את בית הספר הראשון שנבנה ויועד עוד לפני בנייתו לחינוך החרדי, אבל זהו לא המבנה האחרון, תנופת הבניה החלה, והיא לא תעצור עד שכל ילד חרדי בצפת ישב בכיתה מסודרת, במבנה תקין שעומד בתקנים של משרד החינוך, עם תנאים גשמיים מלאים, מתוך הבנה והכרה שילד חרדי שווה לא פחות מכל ילד אחר במערכת החינוך בישראל".

מנכ"ל החינוך העצמאי הרב אליעזר סורוצקין הצטרף לדבריו של סגן השר, ואמר כי אחרי שנים של חוסר התקדמות בנושא שיכון מוסדות החינוך העצמאי בכלל, ומוסדות החינוך החרדיים בכלל, במבני קבע מסודרים וראויים, חלה תפנית של ממש בצפת, ותנופת הבניה הולכת ומתפתחת בקצב מואץ ב"ה ובתמיכתו הראויה לשבח של ראש העיר אילן שוחט.

המשנה למנכ"ל החינוך העצמאי הרב אברהם שוורץ הדגיש, כי "מעבר לרמת ההצהרה שילד שלומד תורה ראוי לכל הכבוד והיקר, יש כאן גם תועלת ממשית לכל אחד ואחד מהילדים, שיוכלו מעתה להצליח יותר בלימודיהם, שכן התנאים הפיזיים משפיעים רבות גם על ההצלחה בלימודם עצמם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר