טריקות טלפון והשפלות

ההתעמרות בבת החינוך המיוחד מבית שמש

נערה שזקוקה למסגרת חינוכית מיוחדת, נאלצת לנסוע מבית שמש לירושלים, אך נתקלת בקשיים והתעמרות מצד העירייה. בעקבות פניית "כיכר השבת" ראש העיר נרתם לסייע (חדשות)

אבי רבינא | כיכר השבת |
עיריית בית שמש (צילום: יעקב לדרמן - פלאש 90)

ל', נערה מבית דתי, שזקוקה למסגרת חינוכית מיוחדת, נאלצת לנסוע כל בוקר מביתה בבית שמש לירושלים, מאחר ומערכת החינוך בבית שמש אינה מספקת מענה לצורך המיוחד שלה.

מי ששיבץ את ל' במסגרת הירושלמית, היא ועדה מטעם משרד החינוך, שאף קבעה כי היא זכאית להסעות בהתאם להגדרת הקושי שניתנה, לאחר אבחונים שעברה.

על אף זכאותה, במהלך שנת הלימודים הקודמת, סירבו הגורמים הרלוונטים בעיריית בית שמש לספק את שירותי ההסעה או לממן אותם כנדרש, למרות פניות חוזרות ונשנות מצד אמה של הנערה.

בשיחה עם "כיכר השבת", אומרת אם הנערה: "אם לא די בעצם ההתכחשות של העירייה למחוייבות שלה, היחס שקיבלתי בכל פניה אליהם זה טריקות טלפון ונזיפות בצורה משפילה".

לטענתה, "בסוף שנת הלימודים התקשרה אלי המזכירה ממערך ההסעות בכדי לקבל את מערכת השעות של בתי, כשלדבריה 'משרד החינוך ממש לוחץ שנטפל בהסעות'. אבל מאז לא שמעתי מהם, זאת למרות ששלחתי כמה מיילים ופניתי אליהם בצורות נוספות".

"אני מתוסכלת מאד", מוסיפה האם, "לא ברור מדוע מתעלמים מהנחיות מפורשות ומזכאות לתלמידה בעלת צרכים מיוחדים".

יצוין כי לאחר פניית "כיכר השבת", ראש עיריית בית שמש משה אבוטבול התנהל ביעילות כאשר הזעיק את מנהל אגף החינוך יוחנן קירשנבאום לפתור את הבעיה.

מנהל אגף החינוך בעיריית בית שמש יוחנן קירשנבאום מסר בשיחה עם "כיכר השבת" כי "האישה הזו נתפסה משקרת במשרד החינוך, קיבלה אישור על משהו אחד ודרשה משהו אחר במשרד החינוך. היא שיקרה כי מגיע לילדה שלה הסעה משנת הלימודים תשע"ח. באשר לשנת תשע"ט, בימים אלו יושבים על האישורים, היא אמורה לקבל אישור וממילא תהיה לה הסעה רגילה כבר בשנה הזו.

"לגבי הטענה של צורת הדיבור מולה, דיברתי עם אנשי הצוות והם לא זוכרים שהתרחשו צעקות במהלך הדיבור מולה. וגם אם כן, זה כנראה בשל כך כי תפסו אותה על חם שאינה דוברת אמת".

אם הנערה, ל. הגיבה לדברי קירשנבאום ואמרה כי "בניגוד לטענותיו של מר קירשנבאום, הטיפול נעשה ע"י בית הספר מול משרד החינוך ללא כל יכולת התערבות מצדי, כך שלאמירה כאילו שיקרתי למשרד החינוך אין שום אחיזה במציאות (בלשון המעטה).

"זאת ועוד: בוועדות ההשמה של משרד החינוך יושבים אנשי מקצוע שהם האוטוריטה היחידה שיש לה סמכות לקבוע שיבוץ במסגרות הרלוונטיות, כך שגם הטענה כאילו יכולתי להשפיע על החלטות הועדה - משוללת יסוד".

לדברי האם, "בניגוד לטענותיו של מר קירשנבאום, פניותי החוזרות ונשנות לעירייה נתקלו בהתעלמות במקרה הטוב, ובטריקות טלפון ונזיפות במקרה הגרוע - כולל בשיחה האחרונה עם מר קירשנבאום. בניגוד לטענתו האחרונה של מר קירשנבאום, שנת הלימודים ה'תשע"ט החלה ונושא ההסעות טרם סודר".

כאמור, ראש העירייה אבוטבול שהתוודע לסיפור באמצעות "כיכר השבת" התגייס כדי לסייע במציאת פתרון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר