חשיפת 'כיכר'

הגר"ד ביטון מספר על בקשת הסליחה מוונצואלה

הגאון רבי דניאל ביטון, שנפגש השבוע עם משלחת אנשי עסקים ובכירים מוונצואלה שהגיעו לבקש סליחה מהעם היהודי, מספר על הקשר שרקם עם הנשיא הוגו צ'אבס (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בסוף השבע נחשף ב"כיכר השבת" דבר הפגישה בין הגאון רבי דניאל ביטון למשלחת אנשי עסקים ובכירים מוונצואלה בראשות אחד הכמרים הבכירים במדינה, שהגיעו בכדי לבקש סליחה מהעם היהודי על התנהגותו ודבריו של הנשיא הקודם הוגו צ'אבס שלדבריהם הביאו לקללה על המדינה.

"לבקש סליחה מהיהודים": צפו בטקס החריג

בשיחה עם "כיכר השבת" משחזר הגר"ד ביטון את השתלשלות הקשר עם הנשיא צ'אבס, דרך הקללות ועד בקשת הסליחה החריגה בלשכתו: "הם התקשרו אלינו, קבוצה כזאת של אנשים נכבדים וחשובים ממדינת ונצואלה, ובאו לארץ מלווים עם כומר, המנהיג שלהם, שם קוראים לו רועה - 'פסטור'.

הגר"ד ביטון בשיחה עם ישי כהן, השבוע

"והם התקשרו לכאן, מבקשים לבקש סליחה מעם ישראל ולקבל ברכה למדינת ונצואלה, כי הם מבינים שהמצב שלהם, החמור, שהם עוברים שנים - זה בגלל שהנשיא שהיה שם, הוגו צ'אבס, לפני כמה שנים, כשהיתה פה מלחמת עופרת יצוקה, הוא עמד בפומבי כמה פעמים, וקילל את עם ישראל ואת ארץ ישראל, ואת מדינת ישראל, ואמר שהוא מקלל אותם - ולא את היהודים שבארצו, אבל את המדינה ואת עם ישראל הוא מקלל. והוא קילל ואמר שהוא "מקלל אותם מהמעיים שלו".

"הרבה מיליונים של ונצואלנים חושבים, מרגישים, שכל המצב של המדינה, העשירה לכאורה - שיש שם את כל המחצבים, ברזל, זהב, ונפט בלי סוף והכל, מדינה שצריכה להיות אחת העשירות בעולם, היא סובלת עוני וחרפת רעב, ואנשים אין להם מה לאכול.

"יש לי ידיד, קבלן שיש לו 900 עובדים. אמר לי: "הרב, כל יום יש 40-50-60 התעלפויות. מתעלפים אנשים מרוב רעב". בסוף הוא החליט לתת להם ארוחת בוקר על חשבונו. אין לו ברירה. אחרת הם לא יכולים לעבוד, הם מתים לו שם. נופלים. נופלים כחללים".

מפגש בקשת השליחה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

"הם מבינים שהם צריכים לכפר על הקללה הזו של צ'אבס, שכבר הספיק למות, באמת ממחלת הסרטן מהמעיים שלו, שהוא אמר שהוא מקלל את העם הזה מהמעיים, שם הוא קיבל את המחלה, והם מבינים שזה עונש מהקדוש ברוך הוא, והם רוצים לבקש סליחה מעם ישראל.

"בגלל שלי היה קשר עם צ'אבס לפני שהוא נבחר, ואחרי שהוא נבחר, והלכתי בעצם להסביר לו את העניין של עם ישראל, ואת כל המהלך, ואת כל ההיסטוריה של עם ישראל בתמצית של שעה וחצי, ומאז הוא באמת דאג ליהודים שבארצו. אבל כנראה שלמצוא חן בעיני מדינות אחרות או משהו כזה, הוא השתמש באופן לא נכון וקילל את עם ישראל.

"והם היום באים לפה, רוצים לבקש סליחה, לבקש מחילה על הדברים האלה, ומכאן ולהבא חושבנא טבא, שייפתח דף חדש. והם רוצים ברכה, הם מביאים את הדגל של המדינה ורוצים ברכה למדינת ונצואלה, ועל זה אנחנו נאספנו כאן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר