צפו ביו"ר ה'דגלאי' החדש

דודי זלץ: 'כאיש שלום; רובינשטיין, עצור את קמפיין השנאה'

מגלה את הערכתו לראש העיר החסידי, מספר על הפיוס עם יצחק רביץ אותו הביס וטוען לקיפוח עקבי של הציבור הליטאי הגדול בעירו - יו"ר דגל התורה החדש בביתר עילית, דודי זלץ, בראיון • צפו (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הראיון המלא עם דודי זלץ (צילום: כיכר השבת)

שבוע בדיוק לבחירות המקומיות, והרוחות בביתר עילית, העיר שידעה אחדות בעשור האחרון - סוערות. קרע עמוק נוצר בין ראש העיר מאיר רובינשטיין לבין דגל התורה. מדובר למעשה בנתק מוחלט, עד כדי השבתת המו"מ בין הצדדים. כעת, מגיע היו"ר החדש של 'דגל' בעיר, דודי זלץ, ומדבר על הכל באולפן 'כיכר השבת'.

כידוע, בדגל התורה מסרבים בשלב זה להביע תמיכה רשמית במועמדותו של רובינשטיין, כך לדוגמה בהודעה שפורסמה הבוקר (שלישי) בביטאון המפלגה, יתד נאמן, על תמיכת המפלגה במועמדים השונים ברחבי הארץ, הושמט שמו של ראש העיר החסידי, איש 'שלומי אמונים'.

לאחר חמש שנים של אחדות והליכה יד ביד, היחסים שלכם עלו על שרטון?

"ההגדרה המדויקת היא לא קרע עם מאיר רובינשטיין. הקרע הוא בין שלומי אמונים לבין דגל התורה, וחבל שרובינשטיין כורך לזה את ביתר עילית".

מה הסיכוי שבתוך הימים הספורים שנותרו עד הבחירות, זה יסתדר? אחרת, אתם הרי עלולים למצוא את עצמכם באופוזיציה...

"לדגל התורה בביתר אין אינטרס לא לקיים מו"מ עם רובינשטיין, ואין לה אינטרס ללכת לתמוך במישהו אחר. החיבור עם רובינשטיין יכול להיות חיבור מצוין. זה תלוי בבן אדם אחד - במאיר רובינשטיין".

(צילום: כיכר השבת)

יו"ר 'דגל' בעיר מוסיף: "אין ספק שהקיפוח לציבור הליטאי בביתר הוא גדול. הכוח שלנו בקדנציה האחרונה לא ביטא את הכוח האמיתי של הציבור בביתר, ומכוח זה, זה נגזר. אם יהיה לנו עכשיו כוח חזק, יהיה אפשר לשנות את המצב".

של מי הייתה ההחלטה להיפרד; שכל מפלגה רצה בנפרד?

"אתה מתפרץ לדלת פתוחה. דגל התורה ביקשה מראש העיר, בשליחות רבני העיר, להשאיר את ביתר מחוץ לקלחת הפוליטית, וללכת ברשימה משותפת. רובינשטיין התנגד לדבר, בגלל סיבות ואינטרסים, שלא רצה שזה יקרה... בכל אופן דגל התורה כיבדה את בקשתו, אך סיכמנו שהכל ייעשה בדרכי שלום".

מאיר רובינשטיין (צילום: כיכר השבת)

אחד מנציגי אגודת ישראל בביתר הבהיר, כי ניצחון שלהם יהיה בתצאה של 10 מנדטים מול 3 של דגל התורה. איך אתה מתייחס לזה?

"צר לי על השיסוי וקמפיין השנאה, כשעומד נציג רשמי, שהולך להיות נציג במועצת העיר, ומסביר לציבור שהכאב והכעס הוא ש'דגל' תקבל 3 מנדטים. אני קורא לראש העיר: תעצור את קמפיין השנאה. אנחנו יודעים כמה אתה איש שלום".

"לאחר הניצחון שלי בפריימריז בביתר, שוחחתי עם ראש העיר, והוא אמר שלא תיפול שערה אחת מראשה של דגל התורה בביתר עילית. אני פגוע ממנו ברמה האישית. אין עכשיו שום שיח מול ראש העיר".

יצחק רביץ (צילום: שלומי כהן)

לסיום, מגלה דודי זלץ, כי למרות הצפי למתיחות בתוך דגל התורה, בשל הפריימריז הפנימיים שנערכו בינו לבין היו"ר הקודם יצחק רביץ, אותו הוא הביס, הרי שהיחסים ביניהם הודקו, והשלום חזר.

"הקשר שלי עם רביץ, עוד לפני הפריימריז, היה מצוין. ניצחתי אותו בצורה לגיטימית. לא מכיר הרבה אנשים עם כל כך הרב אצילות. מטרה אחת הייתה לנגד עיניו, והיא: לאחד את דגל בביתר. כל אנשי המפתח שהיו קשורים לרביץ, הם אלו שמנהלים עכשיו את המקפיין של דגל בביתר", חותם זלץ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר