טור אישי

רצון יראיו יעשה // יהודה חזן

מסירותו של נשיא המועצת לקדושת השבת ושיעורו הקבוע למעלה משישים שנה • תקיפותו אל מול אהבת ישראל הבוערת בקרבו • יש מנהיג בישראל • טורו של יהודה חזן (חרדים)

יהודה חזן | כיכר השבת |
ראש הישיבה הגר"ש כהן (צילום: יעקב כהן)

שבת בצהרים, רבים הם הנמים את שנתם לאחר סעודת השבת המענגת, אוירה של רוגע, שקט ושלווה שוררת בין סמטאותיה העתיקות של הרובע היהודי, התיירים ינצלו זאת לתפילה חרישית בכותל המערבי, ובתוככי הבית הקטן ברחוב היהודים 37 יושב לו דרוך, שוקד על תלמודו רבן של ישראל ראש הישיבה הגר"ש כהן שליט"א. פניו נסערות אל מול ערימת הספריים, וצולל בין ראשונים ואחרונים, לחקור, לפלפל, ולהבין ולרדת לעומקה של הלכה בהבנת דבריהם העמוקים ולהנגיש זאת לתלמידיו הרבים במתיקות ובחן שפתיו הקדושות.

כך זה בכל שבת כבר למעלה משישים שנה.
בעיצומו של יום השבת צועד רבינו שליט"א במסירות נפש למרות גילו המופלג אל היכל הישיבה ומוסר את שיעורו הקבוע במשנה ברורה הלכות שבת ובמשך למעלה משעה, מפלפל עם תלמידיו בגדרי מלאכות שבת, הלכות מוקצה, גדריהן ופרטיהן.

אל השיעור הזה צועדים רבים. תלמידי חכמים ומרביצי התורה מרחבי השכונות הרחוקות בירושלים אשר לא מוותרים על כך גם אם זה כרוך בחום וקור, גשם ושלג.

לא בחינם נדד ראש הישיבה ממקום למקום, הדיר שינה מעיניו ונשא תפילות בבכיות להגדלת כח התורה והשבת.

מסירות נפשו של רבינו הגדול שליט"א על קדושת השבת העומדת מול עיניו בכל עת ידועה לכל. ובמשך תקופה ארוכה נלחם הוא בגאון, בעוז ובגבורה להשמיע ולהביע את ההשקפה הצרופה ולהגן בכל כוחו על שבת המלכה מקור הברכה המשפיעה ביום יום בחיינו.

בכנס רבני הקהילות בעיה"ק ירושלים שנערך מלפני כשבוע נכנס גאון ישראל כשבידו ספר הזוהר הקדוש וכשקולו נשנק מהתרגשות הקריא את דבריו המרטיטים של התנא האלוקי בחשיבות קדושת שבת המלכה: "הקב"ה אומר אם אתה אומר ויכולו השמים והארץ בליל שבת ומעיד עלי שבראתי שמים וארץ אני מוחל לך על כל עוונותיך".

בדמעות קרא רבינו מאהבת ליבו הרחום למעומד השני ואמר לו "אני אוהב אותך, ומייעץ לך תוריד את המעומדות שלך ותעשה כבוד שמיים גדול, גדול".

זהו כל מטרת גדול ישראל שליט"א. כבודה של השבת, כבוד השם יתברך בעולם, לצד אהבת ישראל ורגישות לזולת.

כותב השורות מתברך מהגר"ש כהן

אפיזודה מעניינת אירעה במהלך שיעורו הקבוע בעיצומה של השבת, המעידה על אהבתו ורגישותו של רבינו מול תקיפותו החזקה ללא פשרות.

אל השיעור העמוק נכנס יהודי השומר תורה ומצוות אשר לא זכה לשבת באוהלה של תורה, ובעיצומו של אש להבות בתוך פלפול מעמיק בדבריהם של קדושי עליון בגדרי הלכות שבת. קולו של היהודי נשמע ובפיו שאלה לגאון הדור.

השאלה לא עסקה כלל בנושא עליו עסוק רבינו. אך אביהם של ישראל הטה את אוזנו ופניו אל כיוון השואל ובמשך מספר דקות הקשיב לשאלתו והעניק לו תשומת לב, עד שראה כי אותו היהודי קיבל את התשובה שסיפקה את ליבו כיצד לנהוג.

התלמידים שהשתתפו בשיעור התפלאו והעיזו פניהם בתום השיעור לגשת לראש הישיבה ולשאולו "ילמדנו רבינו. אם אנחנו שואלים בשיעור, שאלה שלכאורה מיותרת, אנחנו זוכים לגערה והיהודי הזה ששאלתו הייתה בגדר מה עניין שמיטה אצל הר סיני זכה לתשובה ארוכה?!".

ממרום גדולתו השיב רבינו שליט"א "אתם תלמידי חכמים המשמשים דוגמא. יש עליכם תביעה בכל מעשה שתעשו. אתם צריכים לחשוב טוב לפני כל מעשה ושאלה. אבל הוא יהודי שלא זכה לשבת וללמוד אם אני יעיר לו, מחר לא יבוא לשיעור. לכן נהגתי בו במתינות רבה עד כדי שהדברים יספקו אותו ויעודדו אותו להמשיך ללכת לשיעורי תורה".

זהו גדול ישראל אשר רגישותו ואהבתו לכל היא לאין שיעור.

השעות המוקדמות של יום שלישי בלילה עת החלו להגיע מדגמי התוצאות. גרמו לחלחלה ורעד בקרב כל אשר מי שיש נשמה בקרבו שח"ו לא יפגע כבוד התורה. אך מעז יצא מתוק, ויהי בחצי הלילה וב"ה בין רגע התחולל מהפך שזעק היו לא תהיה, כח התורה והנהגתו של רבינו שליט"א על כלל ישראל התגלה בתפארתו.

"אמרתי להקב"ה, אל דמעתי אל תחרש". אמר גאון הדור שליט"א עם היודע התוצאות ובהיכלי התורה פצחו בריקוד של שמחה. "צהלי ורוני יושבת ציון כי גדול בקרבך קודש ישראל". "שפתי כהן ישמרו דעת ותורה יבקשו מפיהו".

"הכל מאיתו יתברך" התבטא בענותנותו לאחר הקידוש השם הגדול שנעשה.

בתפילה לאדון כל חזק את מנהיגנו שימשיך לישא אותנו במסירות נפשו בברכתו הקדושה ובתורתו המאירה לעולם כולו עד ביאת גואל צדק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר