האשמות הדדיות

פילוג חרדי בעיר בית שמש: מי לקואליציה ומי לאופוזיציה?

אגודת ישראל צפויה להיכנס לקואליציה ולקבל את תיק התכנון והבנייה שהיה בידי דגל התורה בעשור האחרון. בדגל מאשימים את אגודת ישראל בהסכם מוקדם עם בלוך עוד בטרם הבחירות (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: יעקב לדרמן, פלאש 90)

תוצאות הבחירות הדרמטיות הפכו השבוע (שלישי) לעובדה מוגמרת, עם כניסתה של עליזה בלוך לתפקיד ראש העיר. בטקס חילופי הגברי, נשמע ראש היוצא משה אבוטבול מפויס, "כשמישהו זוכה", אמר לנוכחים, "הוא צריך לקבל את מלוא הסיוע והעזרה. הדבר הטוב ביותר הוא לדעת לסיים דברים, אנחנו מקבלים את התוצאות ונסייע בכל מה שאפשר לבלוך".

לדבריו, "הציבור בבית שמש נתן בי אמון מלא. כמעט 50% אמרו כן למדיניות שלי. הפער עמד על 530 קולות בלבד, כך שמספיק היה ש-270 מצביעים יעברו מצד לצד ואנצח. מבחינתי זו אמירה שנותנת לי עוצמה להמשיך הלאה, כי אם הפער היה של אלפי קולות הייתי מרגיש אחרת".

מי שקרובה לחתימה בקואליציה החדשה של בלוך, היא מפלגת 'אגודת ישראל', שצפויה לקבל ככל הנראה סגנות לצד תיק תכנון ובנייה, שהוחזק בעשור האחרון על ידי דגל התורה. בעקבות התופינים הצפויים שאמורה לקבל המפלגה החסידית, האשימו במפלגה הליטאית, כי אגודת ישראל סגרה עם בלוך לפני הבחירות. "יש לי חשד שמישהו עשה איתה הסכם מוקדם במערכת הבחירות והיא נבחרה לראשות העיר", האשים גפני.

באגודת ישראל דחו את האשמות. חבר מועצת העיר שמעון גולדברג אמר בסוף השבוע לעיתון 'בקהילה' "שכל המפלגות המאשימות יעשו בדק בית פנימי. כל מי שחי בעיר הזאת רואה אנשים של מפלגות אחרות שעבדו במוצהר למען בחריתה". באשר למשא ומתן, אמר: "ההסכם טרם נחתם, אבל זה עניין של זמן, ימים או שבועות".

בדגל התורה הרוחות סוערות. יו"ר המפלגה, ח"כ משה גפני נפגש עם בלוך והעביר את רשימת הדרישות של המפלגה, בהם תיק תכנון ובנייה, בו החזיק משה מונטג בעשור האחרון. בעקבות הסירוב לתיק, יש הקוראים למפלגה להישאר באופוזיציה, אך קולות אחרים טוענים כי יש להיכנס לקואליציה. "אין כאן בעיר מאבקים של אידישקייט, השאלה היא האם נהיה שותפים להנהגת העיר ונוכל לעזור למצביעים שלנו או שנצבור ניסיון מוניציפאלי לוחמני, שלא ברור לאיפה ייקח אותנו", אמר גורם במפלגה.

לדבריו, "ברור שלא נצטרף בכל מחיר, אלא רק בסל תיקים שהולם את מעמדנו. עם זאת, אנחנו יודעים שאנחנו נהיה אחרונים בתור, אחרי שהיא תסגור עם המפלגות שתמכו בה ועם אגודת ישראל, כך שנצטרך לראות לאן פנינו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר