כל המציל...

כך לא 'תאבדו' את חבריכם // טור חשוב

אנחנו שומעים שוב ושוב על אנשים שאבדו לנו, או יותר נכון - איבדו עצמם לדעת. יש כמה דברים שאנחנו חייבים, אבל חייבים, לשנות - כציבור וגם כל אחד כאדם פרטי (טור חשוב)

אבי ניזרי | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Jorge Novominsky/flash90)

בזמן האחרון אנחנו שומעים שוב ושוב על אנשים שאבדו לנו, או יותר נכון - איבדו עצמם לדעת.

אני כאן לא כדי לתת את דעתי על עניין איבוד החיים, שכבר ידוע מה רבותינו אומרים עליו ומעבר לכך שאיני שר ושופט של בן אדם שהיה במצב קשה.

אבל...

יש כמה דברים שאנחנו חייבים, אבל חייבים, לשנות, בנוגע לסביבה שלנו בעקבות ריבוי המקרים מול עינינו, במחנה שלנו.

יש כאלה שכבר אמרו "אצלנו זה לא יקרה" אבל אנחנו רואים שזה חוצה מגזרים ועדות. גם במקומות הכי שמרנים, זה פגע, כך שהתעלמות מהעניין וודאי לא תביא לפתרון.

אני חושב שישנם מספר דגשים, שחשוב שאנחנו כציבור וגם כל אחד כאדם פרטי - נעבוד עליהם.

שתפו את הסביבה

העולם שלנו לא לחינם נקרא "עולם השקר", בזמננו, המשפט מקבל חשיבות יתירה כאשר כל אחד משתדל כל הזמן לשדר עסקים כרגיל, גם כאשר חשבון הבנק במצב גרוע, המצב המשפחתי קטסטרופלי והמצב הנפשי לא משהו.

אין סיבה שתשמרו את הדברים בבטן! שתפו את המשפחה שיכולה לסייע, ואת החברים הקרובים, כדי שלא תגיעו למצב שבו הכל יתפוצץ ביום אחד. יש לכולכם סביבה נפלאה שיכולה לסייע.

אל תתביישו לקבל טיפול

אם נפצעתם קשה ברגל, יש סיבה שלא תרוצו לבית חולים?

הנפש שלנו, בדיוק כמו כל איבר בגוף, אם היא במצב לא טוב - חייבים לטפל בה. לפעמים הדברים לאחר מכן קשים לתיקון או לא ברי תיקון, אז אין סיבה שלא לגשת ליעוץ מקצועי שיעזור לכם.

עזרו לסביבה שלכם

רואים חבר במצוקה? רואים ידיד שפניו אינו כתמול שלשום? שבו איתו, שמעו מה על ליבו, נסו לדובב אותו, אתם לא יודעים כמה נפשות ניצלו בדיוק בגלל שיחה כזאת, ולהפך.

תנו לו מילות עידוד, הדגישו בפניו את הכוס המלאה או כל מילה טובה אחרת - יתכן שכך תסייעו לו לצאת מהמשבר. וכבר נאמר, "כל המציל נפש מישראל כאילו קיים עולם מלא".

לשון הרע לא מדבר אלי

המקרה הסתיים בכי רע? תשתקו.

לאחרונה, כל טוקבקיסט נהיה "מבין גדול" ומכיר את כל פרטי המקרה כאילו חי עם בני הזוג ביחד. זה לא העניין שלכם, ובמיוחד אחרי שצד אחד איבד את יקירו, אין סיבה להתחיל את מסע הרצח של הצד השני. כל עוד אין תועלת מעשית, ובטח אם לא ביררתם היטב את הדברים בשמיעת שני הצדדים - אין סיבה שתשתפו את המחשבות שלכם עם עם ישראל.

וכבר נאמר במשלי: "שומר פיו ולשונו, שומר מצרות נפשו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר