"ילדות השאלים"

ערר המשטרה נדחה ואם הכלה בת ה-13 שוחררה

בית המשפט המחוזי בירושלים שחרר לפני זמן קצר את אמה של הילדה בת ה-13 שנעצרה עמה בעת פשיטת המשטרה על חתונת הילדה עם בן גילה, כחלק מהפרשה אצל 'נשות השאלים' (חרדים)

קובי רוזן | כיכר השבת |
האם, מחוץ לבית המשפט (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

אם הכלה בת ה-13 מ'נשות השאלים', שהיתה חשודה בפרשת ההזנחה והחטיפה המתנהלת כבר שלושה חודשים, ובניגוד לבתה וחברותיה הושארה בתא המעצר למשך כל השבת, שוחררה בצהרים (ראשון) בידי בית המשפט המחוזי.

כזכור, שוטרי משטרת ישראל מנעו ביום חמישי בלילה חתונה שהתנהלה בחשאי במאה שערים בין שני קטינים ממשפחות 'נשות השאלים', ולאחר זיהוי הכלה-הקטינה בת ה-13 במשטרה, עלה החשד כי מדובר בקטינה שדווחה כנעדרת לפני כ-3 חודשים על ידי אביה, לאחר שאמה החליטה להסתיר אותה.

לפשיטה קדם מידע מודיעיני שהתקבל במשטרה על חתונה חשאית המתנהלת על גג בנין ברחוב שומרי אמונים, ביתו של החתן. השוטרים הצליחו להגיע כמה דקות לפני תחילת החופה, ועכבו ארבע מהנוכחות, בהן הכלה, אמה ושתי נשים נוספות.

זמן קצר לפני כניסת השבת, שחרר בית משפט השלום בירושלים את הכלה-הילדה בת ה-13, שתי עצורות נוספות שוחררו כבר בתחנת המשטרה, אך אם הכלה - ששוחררה תחילה בידי בית המשפט - הושבה לתא המעצר למשך כל השבת, בעקבות בקשת עיכוב ביצוע שהגישה המשטרה נגד ההחלטה לשחררה.

היום כאמור דן בית המשפט המחוזי בערר המשטרה, אך דחה אותו, ושחרר גם את אם הכלה, העצורה האחרונה במשטרה.

'אשת שאלים' המקורבת לפרשה, בראיון (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

הפרשה המורכבת החלה ב-03.09, אז פרסמה המשטרה כי כמה נשים נעצרו בחשד שהזניחו את בנותיהן הקטינות, כפו עליהן להתחתן ואף חטפו למקום מחבוא שתי ילדות אחרות.

מאז, הספיקו הנשים להשתחרר למעצר בית בתנאים מגבילים, כשהמשטרה ממשיכה בניסיונות למצוא את הבנות החטופות, באמצעות מודיעין וחיפושים.

אחת מ'נשות השאלים', שהיתה מעורבת בפרשה הרגישה, אמרה בשיחה ל'כיכר השבת', כמה שעות לפני הפשיטה המשטרתית על החתונה: "אני מאמינה שכבר חיתנו אותן. מחתנים אצלנו את הבנות בלי 'רבנות' וגם בלי 'העדה'. יש אברך צעיר שמחתן אותו 'צ'יק-צ'ק'. אנחנו עושים הכל בלי אולם ובלי שום רעש. המשטרה בשום אופן לא תמצא אותן".

"את כל זה אנשינו עושים, בשביל שהבנות לא יגדלו בבתים של עסקנים - מאלו שפוצצו את הסיפור למשטרה במטרה לקחת את הילדות", טענה האישה המעורה בנעשה בקבוצת נשים אלו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר