בלעדי ל"כיכר השבת"

חברו של רבין: "הוא יישב בצינוק ולא יפליל אף חבר"

מבין כל הנחקרים ב"פרשת הולילנד", דווקא את הנחקר החרדי מאיר רבין, כינה השופט: "ידו בכל ויד כל בו". אז מי הוא באמת אותו רבין? אחד מחבריו הטובים, משה. ת´, העניק ראיון בלעדי ל"כיכר השבת", בו סיפר על הכירותו עם רבין: "הוא לא יפליל את חבריו הטובים, גם במחיר של ישיבה ממושכת בכלא". בלעדי (חרדים)

רבין על רקע "הולילנד" (צילומים: פלאש 90)

זה השבוע הרביעי ל"פרשת הוללינד", והיא עדיין מסרבת לרדת מהכותרות. במהלך השבועות האחרונים, הספיקו להיחקר במשרדי היחידה הארצית לחקירת הונאה בלוד למעלה ממאה עדים.

עם פרוץ הפרשה, בכירי המשטרה הציבו יעדים מוגדרים - כשהיעד המרכזי הוא ראש-הממשלה לשעבר אהוד אולמרט (הא"א המוכר) שעליו רובצות פרשות נוספות, חלקן עדיין בחקירת משטרה.

הפרשייה החמורה זכתה אף לכינוי "פרשיית השוחד החמורה בתולדות ישראל", כשבין-היתר ישנם ארבעה אנשי-מפתח, כשהראשון הוא: עד המדינה שמואל דכנר, הישיש ששימש כ"מעכר".

תוך מספר שנים לא-מעטות, הוא הצליח להתברג ולטפס בסולם הדרגות עד ללשכתו של ראש-הממשלה לשעבר אולמרט.

איש המפתח הנוסף בפרשה, ומי שנעצר בתחילתה, הוא מאיר רבין בוגר ישיבת חברון "גבעת מרדכי", מישיבות העילית של הציבור החרדי.

רבין הוא איש-עסקים ויזם נדל"ן המוכר בעיקר במגזר החרדי. במשך השנים טווה קשרים עם פוליטיקאים דתיים וחילונים.

מ-1995 לערך, עבד רבין בפרויקט הולילנד. החשדות שאופפות את האיש פורסמו: עובדת היותו איש הקשר שתיווך כבלדר בצינור הכספים הבלתי-נגמר, העובר במנהרת בגין בואכה פרויקט הוללינד.

בדיון בהארכת מעצרו לפני כשבוע, התבטא עליו השופט: "ידו של רבין בכל ויד כל בו". השופט קבע "כי קיים סיכוי ממשי שישבש את החקירה".

החבר מדבר: רבין מומחה לגישור

מי הוא באמת מאיר רבין? "כיכר השבת" איתר את אחד מחבריו היותר טובים.

קוראים לו משה (שם בדוי מטעמים מובנים). במהלך שעה ארוכה, גולל בפנינו משה את הסיפורים החמים שיצאו מהבית, אך העדפנו להתעלם מהם, מסיבות השמורות במערכת.

משה, מיודעינו, למד בעבר באחת מישיבות העילית בבני-ברק. הלה שהה אצל משפחת רבין בשנים האחרונות. עם השנים, הידידות התעצמה, מה שלא הפריע לבני משפחת רבין לשתף את הבחור במתרחש בתוככי-ביתם.

רבין, לאחר חתונתו, החל דרכו בעשייה הפוליטית. עם הזמן שמו הטוב הלך לפניו. הוא נשא חן בעיני כל, והחל להתברג בצמרת ש"ס. האיש פעל באנונימיות גם בתנועת "הליכוד".

"הוא היה מומחה לגישור בין הצדדים. יש בידו יכולת מיוחדת להסדר פשרות", מספר לנו משה ועובר לניתוח האישיות: "מאיר איש מיוחד, חברונע'ר ברמ"ח אבריו, ירא שמיים, בעל סבר פנים יפות ומכבד את הבריות".

לדבריו, "הוא דאג לבחורי ישיבת פונביז' ובעל חסד גדול מאוד שתרם לישיבות".

משה מספר כי מידי שבת אירח רבין מספר בחורים. "מצוות הכנסת אורחים הייתה יקרה לו", סיפר.


קשרים עם הצמרת

מתחילת הפרשה, מאיר רבין נעל את פיו. כל ניסיונותיהם של חוקרי המשטרה לחלץ מידע מהאיש העומד כנגדם - עלו בתוהו.

"מי שמכיר את מאיר ואת הערכים שאותם ינק בצעירותו, יודע שהוא לא מסוגל להפליל איש", מספר משה.

כחבר אישי, הוא מעיד: "רבין יהיה מוכן לשבת עשרים שנה בצינוק, ובלבד שלא לפגוע בחבריו הקרובים".

בשיחה איתנו, חושף משה פרטים חדשים שלא פורסמו עד-כה.

בשבועות האחרונים מאיר רבין נחשף לכלי-תקשורת ולתודעת הציבור הרחב, אך לפי דבריו של האברך מבני-ברק, צמרת הממשל בישראל הכירה-גם-הכירה את רבין, מהשנים ההם.

משה מספר כי אל ביתו של רבין ברחוב בן-זכאי בבני-ברק, הגיע לבקרו בעבר ראש-הממשלה לשעבר אריאל שרון שהיה ידידו.

ולא רק שרון. "בביתו ביקר גם אולמרט ואורי מסר, ידידו הקרוב של אולמרט. הקשר של רבין איתם היה הדוק ובלתי-ניתן לערעור. לא פלא שרבין לא מסגיר את ידידו הקרובים", אומר משה.

מה באמת הביא את ראשי-הממשלה הללו לבית הבני-ברקי של משפחת רבין? על-פי הערכת מקורב למשפחה, אריאל שרון היה מסתבך אף הוא בפרשה.

"רבין בין-היתר הרבה להתיידד עם גדולי ישראל, ורבנים מפורסמים. אין ספק שמעורבותו של רבין בפרשייה עמוקה. אני מקווה שהוא לא-יישבר. אם זה יקרה, המדינה תסער".

לסיום הוא מביע את תודתו למשפחה: "אני חב למשפחת רבין ולמאיר לא-מעט. אני מקווה בשביל מאיר, והמשפחה, שהם יעברו את התקופה הקשה בשלום".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר