החב"דניקים יעזבו את ג'?

הרב עמרם בלוי מצהיר בראיון: "מהיום אני אצביע לליכוד"

האם 'יהדות התורה' איבדה את קולותיהם של חסידי חב"ד? הרב עמרם בלוי, מבכירי חסידי חב"ד וחבר הנהלת "כולל חב"ד" בירושלים, מצהיר בראיון ל'כיכר השבת' כי יצביע ל'ליכוד' בבחירות. צפו (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

הקרב על קולות חב"ד: מדי מערכת בחירות נאבקת יהדות התורה למקסם את קולות התמיכה בה מצדה של חסידות חב"ד. אנשי החסידות שחותרים בהוראת הרבי להצביע למפלגה החרדית ביותר, מתחבטים בכל מערכה בין הימנית ביותר לזו החרדית ביותר.

כעת, מביא 'כיכר השבת' ראיון קצר עם הרב עמרם בלוי, מבכירי חסידי חב"ד, חבר הנהלת "כולל חב"ד" בירושלים וחוקר תולדות החסידות. את בלוי פגש כתב 'כיכר השבת' באורח מפתיע ביציאה מההצבעה אמש (שלישי), בפריימריז במפלגת הליכוד.

כאמור, המדד המנחה את חסידי חב"ד הוא הוראתו הידועה של הרבי זצ"ל כי יש להצביע בעד "הרשימה החרדית ביותר". התבטאות שנהפכה לעיקרון המכוון את החסידים בהצבעתם.

חלקים בתוככי החסידות תומכים במפלגות החרדיות, יהדות התורה וש"ס, אך אחרים אינם מסופקים דיים מהדעות המדיניות שלהן. רבים מהחסידים בוחרים לתמוך במפלגות כמו "האיחוד הלאומי", "יחד" של אלי ישי ו"עוצמה יהודית" של מרזל ובן ארי, ואחרים בוחרים להצביע למפלגת הליכוד.

בשיחה עם 'כיכר השבת' נשאל הרב בלוי: "מי הפייבוריט שלך"? והשיב: "גדעון סער"

"תמיד הצבעת לו"?

"רק הפעם כי נתניהו נגדו, פעמים קודמות הצבעתי למפלגות חרדיות".

" מהיום אני אצביע לליכוד". חתם בלוי.

מנגד, אחיו, הרב טוביה בלוי, מחשובי הרבנים ומוביל דעת קהל בחב"ד, אמר ל'כיכר השבת' כי "הרשימה החרדית ביותר היא הרשימה החרדית ביותר, בלי פרשנויות". לדבריו, "מתנהלת כאן מלחמת דת מקום המדינה, ולכן ועלינו לחזק את המפלגה שתילחם בתוקף בעד הצד היהודי ומסורת ישראל. בעבר זה היה שירות לאומי לבנות וכיום סוגית גיוס בני הישיבות עומדת על הפרק".

העובדה שכעת נציגי הציבור החרדיים בעיקר אלו המזוהים עם 'דגל התורה' מסרבים להצהיר מפורשות על תמיכה עתידית אך ורק בממשלת ימין שלא תחזיר שטחים, עלולה להוביל לכך שחסידי חב"ד רבים יצביעו עבור מפלגות שאינם חרדיות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר