עונג שבת

בזכות הפנצ'ר: למשפחה החסידית היה אוכל לשבת

משפחה חסידית מחצור, הגיעה אל שבת קודש כשבביתם כמעט ואין מה לאכול, אך באורח נס, חצי שעה לפני שבת, התדפקה על דלת ביתם משפחה שנתקעה בדרך למירון (ארץ)

שאול כהנא | כיכר השבת |
חלות לשבת. אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

משפחה חסידית המתגוררת בחצור, הגיעה אל שבת קודש כשבביתם כמעט ואין מה לאכול, אך באורח נס, חצי שעה לפני שבת, התדפקה על דלת ביתם משפחה שנתקעה בדרך למירון, ויחד איתם אוכל רב לשבת.

ישראל שפר, בעלים של חברת הסעות הפועלת מזה 12 שנה, סיפר על המעשה המופלא בקו 'השגחה פרטית'. וכל הוא מספר: "בערב שבת פרשת ויקרא, יצא טנדר מהחברה שלי למושב סמוך למירון. בטנדר נסעה משפחה עם 13 נפשות, וציוד בסדר גודל של קרטונים מלאים בקופסאות ארוזות היטב של כל האוכל, בשר, שניצלים, דגים, סלטים ומיני מטעמים, לצד ממתקים ופינוקים, כמו שמתאים לשבת מיוחדת שהולכת להיות החוויה של השנה".

אך לצערם הרב, "בדרך הם נתקעו עם פנצ'ר בגלגל, כשלנהג אין את הכלים המתאימים. עד שקיבל עזרה ועד שהגלגל הוחלף ואפשר היה לנסוע, עבר המון זמן של יום שישי חורפי, בנוסף, הנהג התקשר אלי לברר דרך קצרה להגיע למושב, אך אני כבר כיביתי את הטלפון. המשפחה נכנסה ללחץ, ובלית ברירה - בגלל קוצר הזמן - הם שינו את המסלול ופנו לישוב החרדי הקרוב ביותר - חצור".

"הם דפקו על דלת של משפחה חרדית עם ארבעה ילדים וביקשו כי יאותו להכניסתם בצל קורתם", מספר שפר, "בעל הבית נרגש וקיבל את פניהם בשמחה ומאור פנים, הילדים עזרו להכניס עוד קרטון ועוד קרטון של מאכלים, ארגזי ממתקים ועוד.

"במהלך השבת הסביר בעל הבית, אברך חסידי, לאורחים המפתיעים אך הרצויים, את הסיבה להתרגשות: 'נשלחתם הנה מהשמים! תדעו לכם שהשבוע הגעתי למצב כזה שלא היה לי כסף להוצאות שבת, רק חלות ומעט ירקות ועופות. התפללתי להקב"ה שישלח לי עוד קצת כסף, כחצי שעה לפני שבת חשבתי לעצמי שהנה לא זכיתי שתפילתי תתקבל אבל אז - דפקתם בדלת - והנה אתם מפוצצים לי את הבית עם אוכל וממתקים'".

שפר מסכם את סיפורו ואומר כי "עשיר ורש נפגשו ולשניהם היה עונג שבת למהדרין".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר