הוקם חפ"ק מיוחד

מתח ביהדות התורה: עשרות קולות יעבירו את ה-8 ל'מרצ'?

המפלגה החרדית שצהלה ביומיים האחרונים על ההישג ההיסטורי של 8 מנדטים, שרויה כעת בלחץ אדיר, לאחר שהספירה העדכנית מעבירה את המנדט השמיני למרצ, בפער קטנטן במיוחד (חדשות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ו' בניסן תשע"ט | 11.04.19
מטה בחירות של יהדות התורה (צילום אילוסטרציה: David Cohen/Flash90)

עשרות קולות מפרידים נכון לעכשיו בין יהדות התורה לבין המנדט השמיני, הנכסף, שנדמה היה כדי בטוח ברשותם.

בשעה האחרונה נודע על תקלה חמורה, כללית, בספירת הקולות: מתברר, כי ‏36 קלפיות לא נספרו, בהן ככל הנראה כ-18 אלף קולות, זאת בשל טעויות הזנה מפרוטוקול הקלפיות.

כעת מקלידים בוועדת הבחירות את הקולות הנוספים למחשבים, ותוצאות האמת יפורסמו רק לאחר סיום ההקלדה, שלא צפוי לפני חצות הלילה.

בשעה זו מוסר יו"ר ועדת הבחירות המרכזית השופט חנן מלצר הצהרה בענין פרסום תוצאות האמת. הוא לא פירט אודות התוצאות האמיתיות, אך אמר שהן יפורסמו עד חצות, ו"יתכנו שינויים" מכפי שפורסם תחילה על חלוקת המנדטים בין המפלגות השונות.

כאמור, הכאוס השורר בספירת הקולות הגיע גם ליהדות התורה, שאלפי בוחריה היו מאושרים ביומיים האחרונים מההישג ההיסטורי של שמונת המנדטים, זאת בשל תקלות לא מעטות בפעילות הוועדה.

מי שזוכה כעת במנדט נוסף, על חשבון יהדות התורה, היא דווקא מפלגת השמאל 'מרצ'.

תחילה מדובר היה במאות קולות שחסרו ליהדות התורה, אך פעילות ממוקדת שמתרחשת בשעות האחרונות צמצמה את הפער לעשרות קולות.

יהדות התורה הקימה חפ"ק מיוחד, של דגל התורה ואגודת ישראל יחדיו, ביוזמת מנהל מטה הארגון של 'דגל' שלומי פולק ובהנחייתם של חברי ועדת הבחירות עו"ד אברהם יוסטמן מ'אגודה' ואברהם ובר מ'דגל'.

בחפ"ק יושבות כ-30 טלפניות, שמתקשרות לכל משקיף שפעל מטעם הסיעה בקלפיות הבחירות, במטרה להשוות בעבודת נמלים את מה שרשום אצל המשקיף למה שהתקבל בוועדת הבחירות, וכך אולי למצוא קולות אבודים.

יצוין, כי עד כה נמצאו יותר מ-2000(!) טעויות הקלדה, בהן משום מה נרשמו קולות של יהדות התורה למפלגת העבודה.

ספירת קולות (צילום: Miriam Alster/FLASH90)

מטעם יהדות התורה הופצה לפני זמן קצר הודעה לפעילים, שנפתחת במלים: "שתפו - בשביל שהמנדט השמיני לא ילך למרצ רחמנא ליצלן: פניה דחופה מיהדות התורה למזכירי קלפיות יו"ר קלפי חברי ועדה ומשקיפים דיווח על אי-סדרים ספציפיים".

"תמונת המצב כרגע היא שאנחנו בפער קטן, ויש אי סדרים בנתונים. ניתן להציל את הפער באמצעות זיהוי ספציפי של אירועים בעייתיים, זיופים או של תוצאות בלתי הגיוניות, בדיקתן, וטיפול בהן".

"כרגע יש קלפיות שאין בהן שום קול של יהדות התורה; כבר 'הצלנו' אלפי קולות בצורה זו!".

וההנחיות המעשיות: "איך אתם יכולים לעזור: רק מי יודע באופן אישי על תקלה או זיוף באופן אישי כמזכיר קלפי או חבר קלפי או שמצא משהו באופן עצמאי (לא לספר לנו על דברים שרצים ברשת, כמו כמו הקלפי בערערה...). תשלחו לנו בהודעת וואטסאפ למספר: +972506830515, לכתוב את השם ופרטים ליצירת קשר".

"אנו מדגישים: בבקשה לא לשלוח לנו דברים שהגיעו אליכם מהתקשורת או משהו ש'רץ ברשת'. אנחנו מקבלים עשרות הודעות. רק משהו ספציפי שאתם עליתם על זה".

"ברגע האמת לא מרימים ידיים", מסתיימת הפניה הדחופה לפעיליה הנמרצים של יהדות התורה.

יו"ר מרצ זנדברג, בהעברת הקלפי בו הצביעה (צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90)

מנגד, גם יו"ר מרצ ח"כ תמר זנדברג פנתה לפעיליה, עם בקשה הפוכה: "אני ‏בדרך לוועדת הבחירות המרכזית, אחרי דיווחים על לחצים פוליטיים כבדים סביב הגורמים המקצועיים בוועדה, ובהם נציגי הליכוד והיהדות התורה שמנסה למנוע ממרצ את המנדט החמישי‏".

עוד צייצה זנדברג בטוויטר: "אנחנו זקוקים לעזרתכם; היכנסו לאתר ועדת הבחירות, בדקו את הקלפי שהצבעתם בה ובדקו אם בנתונים יש משהו מוזר. אנחנו מנסים למנוע מיהדות התורה לגנוב לנו את המנדט החמישי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר