סכנה ל"אקדמיה החרדית"?

הרב גרוסמן הפתיע: עוזב את ההנהגה של 'הקמפוס החרדי'

הרב גרוסמן החליט לפרוש מהנהגת הקמפוס החרדי, בעקבות איומים והצקות רבות • כל הפרטים על הפרשיה שמטלטלת את 'האקדמיה החרדית'. וגם, כניסת אנשי חינוך שיפקחו על תכני לימוד (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
הרב גרוסמן (צילום: Uri Lenz/FLASH90)

מודעה קטנה שהופצה בזמן האחרון בריכוזי הציבור החרדי לא משכה את העין יתר על המידה, אך בחובה טמונה פצצה מתקתקת שאולי תשפיע על עתיד "החרדים באקדמיה".

רבה של מגדל העמק וראש מוסדות 'מגדל אור', הגאון רבי יצחק דוד גרוסמן, פתח לפני כמה שנים מכללה חרדית בגן יבנה שנחלה הצלחה רבה בקרב האברכים תושבי האזור, והצליחה לתת פרנסה למאות בתים של אברכים שרק רצו ללמוד במקום כשר ומותאם בשבילם.

הרב גרוסמן קיבל את ברכת הדרך ממו"ר על פתיחת המכינה. ולמרות שהרב גרוסמן לא הפסיק לקבל הטרדות והצקות מחוגי הקנאים בירושלים, הוא לא נשבר והמשיך לעמוד מאחורי המוסד שאותו הוא רואה כדבר חיוני ונצרך עד למאוד.

אלא שכנראה גם הרב גרוסמן לא עמד בפרץ של אותם קנאים ולפי הדיווחים שהגיעו באופן בלעדי ל'כיכר השבת', הרב גרוסמן נשבר, כאשר בפעם האחרונה שהסתובב בירושלים הטיחו בו בעצמה: כי "הוא הרב היחיד בכל הארץ שנותן גושפנקא למכללה שמוציאה לתרבות רעה, ומנסה לשמד את אברכי ישראל".

בעוד מקרה שכנראה היה הקש ששבר את הגמל, היו האשמות פרועות רסן כביכול הרב גרוסמן נותן ומעניק אישור ללימוד כפירה, ומדובר ברב היחיד בישראל שאינו רפורמי, שמוכן לתת חסות או 'הכשר' לכזה דבר.

הערב (ראשון), הרב גרוסמן הגיע ל'קרישמעליינן' אצל אברום דויב גרינבוים (באדיבות המצלם)

במכתב כותב הרב גרוסמן: "אני מוריד את חסותי מהמוסדות האקדמאים: 'הקמפוס החרדי גן יבנה, והקמפוס לנשים - אשקלון, למרות שסברתי שיש לתת חסות רבנית למקומות שיכולים להקל את עול הפרנסה מציבור יראי ד', אך נכנעתי וכופפתי עצמי לדעת גדולי ישראל".

המכתב של הרב גרוסמן (באדיבות המצלם)

אחד מתלמידי הקמפוס אומר ל'כיכר השבת', "כי הוא בטוח שהרב עדיין תומך במכינה, והסיבה העיקרית לעזיבתו היא ככל הנראה האיומים שקיבל, שמי שמכיר את הרב יודע שאין זה מתאים לאופיו, ואין לו עניין ששמו יתנוסס מעל שערי המכינה, ובטוח שלמרות הכל הוא ימשיך לסייע לקמפוס".

"עיקר הבעיה הייתה עם המכינה היה כל מה שנוגע לעבודה סוציאלית, שהועלו טענות שהמרצים מכניסים תכנים שאינם עולים בקנה אחד עם רוח היהדות. באמת שמעתי שבדקו ואכן הפיקוח לא היה מהודק דיו על אותם תכנים".

עוד תלמיד אומר בשיחה ל'כיכר השבת': כי "אכן גם אני שמעתי על הבעיה שהייתה עם העבודה סוציאלית, וכעת הדיבור במכינה הוא שהולכים להכניס אנשי חינוך ידועי שם כדי שיעברו על התכנים דף אחרי דף בצורה מקצועית ומדויקת, ששוב לא ישנו אותם בעיות שהיו בעבר".

"ימשיך בקמפוס" מימין: אברהם דוב גרינבוים; משמאל: הרב גרוסמן (צילום: יעקב לדרמן)

"אברהם דב גרינבוים (עורך 'הדרך' ורב הקמפוס) יישאר על מקומו, וכפי הבנתי הוא יתחיל להדק את הפיקוח על התכנים בקמפוס, יותר מכפי שהיה עד היום".

רב הקמפוס החרדי, הרב אברהם דוב גרינבוים, אומר ל'כיכר השבת': "בדיוק בשביל זה אנחנו כאן, כדי לאזן בין הצרכים המקצועיים לאלו של הציבור החרדי הנוהג לאורם ובדרכם של רבותיו. עד היום ב"ה הייתה הכרה, כבוד והערכה לציבור שלנו, ואנו תפילה כי נוכל להמשיך, תוך כדי שמירה על כל קוצו של יו"ד, במסגרת המתאימה לציבור החרדי, שבשבילו במיוחד נבנתה פלטפורמה נקייה ייחודית ואיכותית זו".

'כיכר השבת', ימשיך לעקוב אחר הנושא הבוער, ונעדכן בהתפתחויות שאמורות לקרות כבר בזמן הקרוב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר