"זה לא פיקוח נפש"

כך הגר"י זילברשטיין מנע ממאבטח באירוויזיון לעבוד בשבת

יהודי, עובד חברת אבטחה ידועה, אויים בפיטורים אם לא ישתתף באבטחת האירוויזיון - בשבת קודש. הוא שיגר את השאלה ל'חבר המועצת', שהבהיר כי אסור לו לעבוד ואין בכך פיקוח נפש (אקטואליה)

שאול כהנא | כיכר השבת |
במת האירוויזיון (צילום: הדס פרוש - פלאש 90)

בימים אלו חוגגים בישראל את קיומו של האירוויזון, אירוע מוזיקה בינלאומי שהשנה מתקיים בישראל, ויגיע לשיאו במוצאי השבת הקרובה, באירוע הגמר בתל אביב.

בעקבות חילולי השבת הרבים הצפויים להתקיים במהלך השבת הקרובה, הורו גדולי ישראל ובראשם מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי לקיים הלילה (חמישי) בחצות, עצרות תפילה בכל בתי הכנסת ברחבי הארץ.

בתוך כך, קיומו של האירוויזיון בישראל עומד במרכז המו"מ הקואליציוני בין ראש הממשלה בנימין נתניהו והמפלגות החרדיות, וזאת בשל חילולי השבת הצפויים, שהביאו להוצאת אלפי היתרי עבודה.

ראש הממשלה נתניהו אף העביר לחברי הכנסת של 'יהדות התורה' מכתב בו הוא מסביר כי מדובר באירוע יחידני ובינלאומי שאינו קשור לממשלה שתומכת בשמירת השבת.

אך מתברר כי בין אלפי היתרי העבודה שניתנו, יש לפחות יהודי ירא שמים אחד שהיה מסופק הלכתית האם מותר לו לעבוד באבטחת אירועי האירוויזיון בשבת קודש ובעקבות פסיקת הרב, לא יעבוד בשבת.

אותו יהודי המשמש כמאבטח בחברת אבטחה ידועה, שיגר שאלה הלכתית לחבר 'המועצת' ורבה של רמת אלחנן, הגאון רבי יצחק זילברשטיין, בנוגע לעבודה בשבת באירוויזון.

וכך נוסח השאלה מתוך קבוץ 'ווי העמודים': "אני עובד כמאבטח בחברת אבטחה פרטית, קודם תחילת עבודתי, סכמנו במפורש שאיני עובד בשבתות. לאחרונה החברה בה אני עובד נשכרה לאבטח אירוע מוזיקה בינלאומי, (האירוויזיון. ש"כ) שמתקיים לדאבוננו הרב גם בשבת, הם לצערינו מחללים שבת בריש גלי.

"מנהל החברה אמר לי שעלי לעבוד בשבת באופן חד פעמי, אף שקבענו שלא אעבוד בשבת. טענתי לו שמעולם לא חיללתי שבת ואיני יכול. המעביד איים לפטר אותי מהתפקיד, והוסיף: 'לך תשאל את הרב שלך יש בזה משום פיקוח נפש'.

"שאלתי היא, איך להתייחס למצב מורכב זה. מצד אחד אין שום היתר לחלל שבת על עצם האירוע, ומאידך, אחרי שבכל אופן האירוע מתקיים בשבת אולי הוא פיקוח נפש אם לא יהיה אבטחה?".

הגר"י זילברשטיין השיב לו בנחרצות: "עם ישראל בכל הדורות מסרו נפשם על שמירת השבת, ולא יתכן שבדיוק כאן בארץ ישראל, השבת תיהפך למרמס, ולכן אין להשתתף באבטחה" א. כי זה לא נקרא פיקוח נפש, כאשר מכניסים עצמם ביודעים לסכנה, ב. זה חילול השם גדול לאבטח אירוע כזה של חילול שבת המוני".

הרב זילברשטיין הוסיף וברכו: "ובזכות העמידה על קדושת השבת, השבת תגן עליו, וימצא פרנסה אחרת, שהיא טובה בהרבה מזו שעובד בה עכשיו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר