40 שנה אחרי

החלום והברכה: הרב שעזר לחולה - ניצל מאותה בעיה רפואית

לפני 40 שנה עזר הגרי"מ שטרן לממן שני ניתוחים עבור חולה מבוגר שנזקק להן בדחיפות. כעת, משסבל מאותה בעיה, רגע לפני הניתוח, קיבל בחלום בשורה מפתיעה וברכה נדירה (ארץ)

שאול כהנא | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: הדס פרוש - פלאש 90)

הגאון רבי יחיאל מיכל שטרן, פוסק הלכה מוכר מרבני 'עזרת תורה' בירושלים שחיבר 101 ספרים בכל מקצועות התורה, חלה לפני תקופה במחלה הנוראה - ויצא ממנה בנס.

בימים האחרונים חשף הגרי"מ שטרן את הסיפור המרגש. מתברר, כי לפני 40 שנה זכה לעזור ליהודי שחלה באותה מחלה בדיוק. הגרי"מ שילם עבורו את עלות הניתוח שהוצרך. אותו יהודי הגיע אליו בחלום, כעת כשחלה, ואמר לו: "המלצתי עליך בשמים והכל יעבור בשלום".

הרב שטרן (באדיבות מכון לומדה)

בצעירותו, נהג הגרי"מ ללכת לביקור חולים מידי שבוע בבית אבות "המאוחד", בשכונת קטמון בירושלים. באחד הביקורים הוא ראה בבית אבות יהודי גונח מכאבים קשים, לאחר בירורים התברר כי לאותו יהודי יש את המחלה ועליו לעבור ניתוח בבית חולים להסרת הגידול, שעלותו עשרות אלפי שקלים, והמשפחה מסרבת לשלם את הסכום.

הגרי"מ מספר במערכת שיעורי התורה 'אמר אביי': "לקחתי אמבולנס מיידית ל'שערי צדק', ולמחרת היה הניתוח, זה עלה אז בערך 15,000 דולר. פניתי למשפחה ובקשתי את הכסף אבל הם אמרו לי 'לא היית צריך לעשות את זה כי בסופו של דבר המושב זקנים היה משלם את זה' והם סירבו לשלם".

הגרי"מ ממשיך ומספר כיצד מימן את הניתוח: "למדתי במוסד הרב קוק והם בדיוק שילמו לי את השכר של הספר שעבדתי עליו למעלה משלוש שנים, לקחתי את הכסף ושלמתי על הניתוח. אחרי שלושה חודשים אותו יהודי נזקק לעוד טיפול רפואי, והמושב זקנים התקשרו מיד אלי ולא למשפחה, וטפלתי בזה גם כן".

ארבעים שנה חלפו להם ו-24 שעות לפני הניתוח שהרב נצרך, היהודי הופיע אצל הגרי"מ בחלום, "היהודי נפטר. ומזמן שכחתי מהסיפור הזה, אבל אחרי ארבעים שנה, חליתי באותה מחלה במעיים והרופאים לא נתנו לי הרבה סיכויים. ביום ראשון של אותו שבוע נקבע לי הניתוח, בשבת בלילה הגיע אלי היהודי הזה בחלום, שאל אותי 'האם אתה מכיר אותי?' אמרתי לו 'לא', והוא אומר לי 'אני היהודי שעזרת לי, ושמעתי בשמים שגם אתה עובר כזה ניתוח והמלצתי עליך יושר, ובאתי להודיע לך שהכל יעבור בשלום'".

"ימים לאחר מכן הגיע הרב אלישיב לבקר אצלי וספרתי לו את הסיפור, וברוך השם החלום התקיים ויצאתי בשלום", חשף הגרי"מ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר