נבנה בניגוד לחוק

אלימות, צרחות ושוטר פצוע: נהרס בית הכנסת בבית שמש

כוחות משטרה גדולים נכנסו הלילה לעיר בית שמש, בכדי לאבטח הריסת בית כנסת שנבנה באופן לא חוקי • עשרות קיצונים מיהרו למקום ויידו אבנים לעבר הכוחות, שוטר פצוע קל: "הגבאים הפרו הסכם" (חרדים)

קובי רוזן | כיכר השבת |
(צילום:ללא קרדיט )

כוחות משטרה גדולים נכנסו הלילה (שלישי) לעיר בית שמש, בכדי לאבטח הריסת בית כנסת שנבנה לא חוקי. עשרות קיצונים מיהרו למקום ויידו אבנים לעבר הכוחות, שוטר פצוע קל. העירייה טוענת: "הגבאים הפרו הסכם".

בעירייה טענו כי הם הצליחו להגיע להבנות עם בעלי המבנה, בכדי שיפנה את המקום ללא התערבות העירייה וכי הוא אף הפקיד ערבות, אך בחר שלא לעמוד בהסכם, מה שדרש את התערבות העירייה בליווי כוחות משטרה.

בהסכם שנחתם, כתב בעלי המקום: "אני מתחייב לפנותו מחוץ לעיר בית שמש ולהשאיר את המגרש ללא כל איש או חפץ".

הערבות שהופקדה (צילום מסך)

בעירייה הדגישו: "מדובר במבנה שהוצב על קרקע ציבורית ללא כל אישורים או הקצאות כדין. עיריית בית שמש אינה ששה לעימותים ועל כן הגיעה להבנות עם בעלי המקום לפיהן המבנה יפונה על ידו. למרות דרישות חוזרות ונשנות מטעם העירייה לפנות את המבנה הוא בחר, לצערנו, להפר את ההסכם עליו הוא חתום וצו בית משפט.

"השטח עליו מונח המבנה הינו רכוש הציבור, כאשר תפקיד הרשות המקומית וחובתה הוא לשמור על ייעודו המקורי. עיריית בית שמש תמשיך ותאכוף את החוק לרווחת כלל התושבים".

מהמשטרה נמסר: "הלילה הגיע כוח משטרה ביחד עם נציגי עיריית בית שמש לביצוע הריסת מבנה שהוקם ושימש את הציבור באופן בלתי חוקי בשטח עיריית בית שמש.

"שוטרי משטרת ישראל אבטחו את נציגי עיריית בית שמש ועובדי הקבלן שביצעו בפועל את הריסת המבנה. לאזור ההריסה הגיעו כמה מאות פורעים שהחלו להתפרע במקום וליידות אבנים וחפצים שונים לעבר השוטרים. במהלך ההתפרעות נפצע שוטר בראשו והוא פונה בהמשך על ידי מד"א לקבלת טיפול רפואי".

"משטרת ישראל", הדגישו במשטרה: "פועלת על מנת לאבטח ביצועם של צווים שיפוטיים תוך שמירה על הסדר הציבורי ומניעת כל ניסיון להפריע למימוש הצו, ובתוך כך תפעל למיצוי הדין עם אותם מתפרעים".

ההתחייבות של לייפר (צילום מסך)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר