בעקבות 'כיכר'

כך תופסק ההוללות בקבר רבן גמליאל

לאחר הפרסום ב'כיכר השבת', פנה חבר מועצת העיר מטעם ש"ס לעירייה שהחליטה למנוע שימוש במתחם האתר לכל דבר שאינו מכבד את קדושת המקום, ולתגבר סיורי פיקוח (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: ניר בן שטרית)

מעקב 'כיכר השבת': קברו של התנא הקדוש רבן גמליאל, הממוקם ביבנה מהווה מקום עלייה לרגל למתפללים רבים המגיעים לאתר מכל רחבי הארץ. לאחרונה, הפך האתר למקום בילוי שאינו קשור לתפילה, בין היתר התרחשו במקום פעילות של הדלקת אש, מנגלים, מתקנים מתנפחים ועוד.

חילול מחפיר של קבר רבן גמליאל; גם בשבת

בעקבות הפרסום ב'כיכר השבת' וכחלק מהרצון לשמור ולדאוג למקומות הקדושים, העלה חבר המועצה יהודה דנינו מסיעת ש"ס את הנושא לסדר היום בישיבת המועצה במהלכה הסביר כי "מתחם קבר רבן גמליאל שוכן בסמוך לפארק הסנהדרין ומשכך נוצרת לעיתים תכופות זליגה מן הנעשה בגן אל תוך מתחם הציון המרוצף והמגודר".

דנינו ציין כי לאחרונה התרחשו במקום מקרים של הדלקת אש ומנגלים, הפעלת טרמפולינות לילדים, מסיבות שונות, הפעלת מוסיקה, קריוקי ועוד.

"בהיות שמתחם זה הינו מתחם קדוש וכמו כן מורשת עתיקות הרי שההפעלות הללו מפחיתות מערכו ומקדושתו ופוגעת במורשת שבו. בסמיכות לאתר הקדוש קיים פארק ציבורי רחב ידיים שבהחלט יכול לשמש לכל הפעילות הללו ובאישור העירייה כמובן. אין שום סיבה לפגוע ברגשי הציבור ולעשות את כל אלה דווקא במתחם הקדוש".

בעקבות היוזמה, קיבל ראש העיר צבי גוב-ארי וחברי המועצה את ההצעה למנוע שימוש במתחם האתר לכל דבר שאינו מכבד את קדושת המקום. כמו כן, הוחלט לחדד את ההנחיות בדבר השימושים המותרים במתחם לרבות הצבת שילוט ותגבור סיורי הפיקוח העירוני.

תושב יבנה בשם אורן מדר, המתגורר בעיר יותר מ-40 שנה, תיאר ל'כיכר השבת' מה קרה במתחם הקבר קודם הסדרתו: "המיקום של הקבר נמצא ליד גן הסנהדרין, וחלק מהתושבים שהגיעו לבלות במקום עשו את זה דווקא ליד הקבר, כולל מסיבות קריוקי, מוזיקה רועשת ועוד דברים חמורים שהשתיקה יפה להם - כל זה בסמוך לציון הקדוש!".

"אני לא יודע מה משך אותם למקום קדוש עם ספרי תורה, אך הבעתי חשש שהם עושים את זה כדי להראות לנו, החרדים, שהם יעשו מה שהם רוצים, ואיפה שהם רוצים". סיפר התושב. כאמור, בעקבות הפרסום ב'כיכר השבת' הוחלט להגביר את הפיקוח ולמנוע שימוש פסול במתחם הקבר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר