מתווה חדש?

בני ברק: החפירות בשבת יכוסו בברזנטים; התושבים לא יבחינו

הפתרון של ראש העיר רובינשטיין? מתווה חדש לחידוש חפירות הרכבת בשבת, בתחומי בני ברק, ללא שהתושבים החרדים יתקוממו - נבדק בפגישה ראשונה שנערכה (חדשות)

מישאל לוי | כיכר השבת |
מחאה בני ברקית נגד חילול השבת (צילום ארכיון: רועי אלימה / Flash90)

האם ראש עיריית בני ברק סיכם על מתווה שיאפשר בתנאים מסוימים את עבודות חפירת הרכבת הקלה בשבת, בשטח העיר? כך לפחות עולה מדיווח הערב (חמישי) ב'חדשות 12', אלא שגורמים בעיריית בני ברק מבהירים כי מדובר בפגישה ראשונית שנערכה והמתווה עדיין נבדק.

הכתב יאיר שרקי חשף, כי אתמול נועד אברהם רובינשטיין, ראש העיר, עם מנכ"ל נת"ע יהודה ברון, והגיע עמו לסיכום באשר לעבודות חפירת המטרו שיתקיימו בעוד כשנתיים מתחת לעיר החרדית.

כזכור, התנגדות התושבים לעבודות - ששיאה היתה בהפגנת ענק בליל שבת - הביאה את חברת נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים) להודיע לעיריית בני ברק שהרכבת התחתית, שאמורה לשנות לחלוטין את התנועה באזור גוש דן, לא תיחפר מתחת לבני ברק.

כך תפעל הרכבת ליד בני ברק, עם סיום העבודות (הדמיה: נת"ע)

אך כאמור מתווה חדש, אליו הגיעו הצדדים - לפי הדיווח ב'חדשות 12', כולל בין היתר את הפרטים הבאים: העובדים שיבצעו את החפירה יהיו לא יהודים, פינוי הפסולת יהיה רק לאחר השבת, והשיא - פירי החפירות יכוסו בברזנטים, כדי שהתושבים לא ידעו ולא יבחינו בעבודות בשבת.

עם זאת, ל"כיכר השבת" נודע כי ראש העיר רובינשטיין הבהיר כי אם המתווה החדש , שנועד לבדוק היתכנות של מטרו בבני ברק, לא יגובה על-ידי סמכות הלכתית, הרי שהדבר לא יצא אל הפועל.

מעיריית בני ברק נמסר בתגובה לידיעה זו: "השיחה עם הוועדה לתשתיות לאומיות, משרד התחבורה ונת"ע הייתה חיובית ובאווירה טובה והצדדים סיכמו ביניהם להמשיך בהידברות. עם זאת יודגש כי בניגוד לפרסום לא הושגו עדיין הסכמות מחייבות, אלה תתקבלנה אך ורק בכפוף לפסק הלכה שיינתן על ידי סמכות הלכתית המקובלת על כל הזרמים".

ראש העיר אברהם רובינשטיין (צילום: דוד זר)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר