תיעוד בלעדי

הליטאים והחסידים התייצבו ל'דיחוי' - והתגאו

מאות רבות של תלמידי ישיבות, מהשדרה המרכזית בציבור החרדי, התייצבו היום במרוכז להסדיר את מעמדם מול שלטונות צה"ל - ונהנו להבדיל את עצמם מהקיצונים (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

בזמן שבירושלים מפגינים אנשי 'הפלג' ו'העדה החרדית' בגין מעצרו של תלמיד הישיבה אליעזר רובין, העריק מצה"ל, הסדירו היום (רביעי) מאות בחורים מישיבות גור, צאנז ו'נחלת הלויים' בצפון, את מעמדם בצבא - בפעם הראשונה.

בתיעוד שהגיע ל'כיכר השבת', מההתייצבות ההמונית שנועדה למנוע ביטול תורה - בתיאום עם 'ועד הישיבות' - נראים מאות הצעירים החרדים באולם שנשכר לשם כך בחיפה, בהם תלמידי הישיבות: צאנז נתניה, זכרון יעקב, גור חיפה, אהלי שמואל, נחלת הלויים, נחלת שמואל נתניה, יחל ישראל-סערט ויז'ניץ ועוד.

בשיחה עם 'כיכר השבת' אומר א.ג. מישיבת נחלת הלויים, שנכח במקום: "מי ששומע לגדולי ישראל ומגיע לחתום על דיחוי מצה"ל, כפי שהם הורו, יכול לשבת וללמוד בשקט".

"אנחנו לא יוצאים להפגנות ולא נעצרים", הוא מוסיף בגאווה, ומבדיל את עצמו וחבריו מהחרדים הקיצונים שנוהגים על פי רבותיהם בדרך הפוכה.

הפגנות הקיצונים, היום (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

ד. מישיבת צאנז נתניה, סיפר: "אנחנו זוכים לשמור על העיניים. מגיעים להתייצב בצו אחד שמארגן לנו ועד הישיבות, וחוזרים מיד ללמוד. דרך ההפגנות וההתפרעויות רחוקה מאיתנו".

על פי הסדר זה של 'תורתו אומנותו', נדרשים תלמידי הישיבות שחתמו היום במרוכז, להמשיך ולהתייצב כל שנה פעם אחת, ולחתום על המשך ההסדר עם שלטונות צה"ל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר