סתימת פיות

דרישה מהרבנות לפטר את הראשון לציון: 'יהיה מה שיהיה'

בעקבות דבריו של הראשל"צ הגר"ש עמאר נגד 'המצעד', חברי מועצת העיר מבקשים מהרבנות הראשית לפטר את הרב מתפקידו בירושלים. הגר"ש: "אין ברירה, צריך להיות עיר מבצר" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הראשל"צ הגר"ש עמאר (תמונה: יעקב כהן)

בעקבות דבריו החריפים של הראשל"צ הגאון רבי שלמה משה עמאר, רבה הראשי לירושלים, נגד אנשי 'המצעד' והדתיים שבהם, דברים שנאמרו בכינוס בעיר אשדוד, פנו חברי מועצה מעיריית ירושלים במכתב לרבנות הראשית לישראל לפטר את הרב מתפקידו הרשמי בעיר.

כזכור, לפני כשבוע התבטא הגר"ש נגדם ואמר: "הם פושעי ישראל בגופם ובממונם, שיזרקו את הכיפות שלהם".

חברי המועצה, המכונים "הבלוק הפלורליסטי" המורכב מיוסי חביליו ולורה, ורטון שיגרו מכתב חריף לרבניים הראשיים בדרישה לפטר את הגרש"מ עמאר מתפקידו.

במכתבם כתבו: "אנחנו חברי מועצת עיריית ירושלים פונים אליכם בדרישה לנקוט הליכי הדחה כנגד הרב שלמה עמאר וזאת לאור התבטאויות בהן תוקף הרב שוב את הקהילה הלהט"בית".

"מועצת הרבנות הראשית רשאית לפטר רב עיר שאינו התנהג באופן שהולם את מעמדו כרב בישראל"

במכתבם מוספים "לדעתנו אין ספק שדבריו של הרב מהווים התנהגות שאינה הולמת מעמדו של רב בישראל. לאור האמור אנו מבקשים להתחיל נגדו בתהליכי הדחה על פי החוק על מנת לסיים את תפקידו כרב העיר ירושלים".

הגר"ש עמאר, התייחס בשיעורו השבועי, לדרישה לפטרו על רקע דבריו ואמר: "לוקחים את הדברים הכי מתועבים והופכים לעטרת תפארת ה' ירחם. ומי שידבר אחת דתו, צריך לסקלו באבנים, לפטרו מתפקידו. למה, כי אמר את האמת. דברים הכי חמורים אסור להגיד, אז מה עושים".

הרב הבהיר: "אין ברירה צריך לעמוד להיות עיר מבצר, עמוד של ברזל, חומות של נחושת, אפילו יהיה מה שיהיה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר