אפליה חילונית? • מעקב 'כיכר'

אברכי בני ברק טוענים: מכריחים אותנו ללמוד באופן מעורב

לאחר עשרות שנים בהן היה נהוג לקיים בבני ברק הדרכות נפרדות לקראת הבחירות - השנה הוחלט לקצץ באופן דרסטי את מספר הכיתות בבני ברק, והאברכים ייאלצו לנדוד לגבעתיים ורמת גן (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
אילוסטרציה בביתר (צילום: Nati Shohat/Flash90)

החששות התבררו כמוצדקים: אברכי בני ברק שמשמשים כמזכירי וכיו"רי קלפי בבחירות הקרובות, גילו כי למרות ההבטחות ל'כיכר השבת' הם לא מצליחים להירשם בבני ברק. לאחר בירור התברר להם, כי וועדת הבחירות החליטה להוריד את מספר הכיתות בעיר מה שייאלץ אותם לנדוד לערים אחרות וללמוד במעורב.

שמשון, אחד האברכים מספר ל'כיכר השבת': "כל בחירות אני נרשם ל'וועדת הבחירות' כדי להתמנות לתפקיד ביום הבחירות דבר שמייצר לי הכנסה מכובדת שמצליחה להחזיק את משפחתי מעל המים. ברוך השם, אני יודע שבמשך עשרות שנים בבני ברק ההדרכות לקראת הבחירות נעשו בצורה נפרדת, וכך יכולתי גם לשמור על עצמי מבחינה רוחנית וגם להרוויח כסף".

"בבחירות הנוכחיות", ממשיך שמשון לתאר, "משהו קרה, וכנראה 'וועדת הבחירות' קיבלה הוראה מגבוה לא לקיים הדרכות בנפרד, בכדי לא ליצור בלאגן הם החליטו בהתחלה להוציא את ההדרכות מבני ברק ולעבור לעיר אחרת כך שהם לא יהיו מחויבים לעשות בהפרדה".

האברך ממשיך וטוען כי הוועדה כנראה החליטה בהתחלה לעשות במעורב בבני ברק: "אלא שהעירייה לפי מה שביררתי לא אישרה לה לעשות את הקורס במעורב, ולכן בבני ברק הם עשו השנה במקום קטן עם מעט נרשמים - ובמעורב".

"בפעם האחרונה היה שמונה כיתות של בנים וחמש כיתות של בנות" אומר אברך אחר ל'כיכר השבת': "ההדרכות כל שנה התקיימו בבית הספר בשיכון ג'".

"לפי הפרסומים, השנה, ההדרכות יתקיימו במבנה שאין קשר לעירייה כי העירייה לא הסכימה להקצות מקום, ולכן ככל הנראה הוועדה נאלצה לחפש מקום שלא שייך לעירייה וכנראה בסוף הם ייאלצו לעשות בנפרד, עדיין לא ברור לי מה הם מתכננים לעשות. אבל מה שברור שיש פה שינוי עצום מכל פעם וקיצוץ דרסטי במספר הכיתות".

יצוין עוד, כי בשיחות שקיימו תושבי בני ברק עם 'וועדת הבחירות' נאמר להם בנוגע לכך שייאלצו לנסוע לגבעתיים: "מה רע בגבעתיים, זה לא כל כך רחוק. אין בעיה שתסעו לגבעתיים".

דובר העירייה המיתולוגי לשעבר של בני ברק אברהם טננבוים אישר בשיחה עם 'כיכר השבת', כי כל השנים אכן, ההדרכות היו נפרדות ולא הייתה כל בעיה, וקיימו את ההדרכות בכמה מקומות מרכזיים בעיר.

כזכור, לאחר התערבות 'כיכר', ועדת הבחירות המרכזית הבהירה באופן שאינו משתמע לשתי פנים: "ההדרכות לתפקיד מזכירי הקלפי לתושבי בני ברק, לא תהיינה הדרכות מעורבות. ההדרכות יתקיימו לנשים לחוד ולגברים לחוד."

"בשל אי התאמת המבנה הקודם לצורכי ההדרכה, הושכרו לטובת ההדרכות כיתות לימוד במבנה אחר, בבני ברק. כאמור, ההדרכות יתקיימו כהדרכות נפרדות. באתרי ההדרכה האחרים, יתבצעו ההדרכות כמקובל. ההפרדה באתרים אלו תיקבע על-פי הצורך".

ב'וועדת הבחירות' אומרים ל'כיכר השבת': "ועדת הבחירות האזורית אינה מחויבת לערוך הדרכה בכל עיר ועיר. מערך ההדרכה פרוס בגוש דן באופן אזורי כך שניתן מענה לכל נדרש. בהרצליה אין השנה כיתות הדרכה והן מתקיימות ברמת השרון. הנתון שבבני ברק אין כיתות הדרכה אינו נכון".

"בב"ב מתקיימות כיתות הדרכה במבנה של הוועדה האזורית ברחוב הלח"י. ככל שבדקתי כל הכתות שם התמלאו וכל הנרשמים נרשמו במערכת גיל. כיתות הדרכה שאין להם מקום לא מופיעות במערכת גיל. מה שמופיע זה רק מקומות שאליהם ניתן להירשם כמו ב"בליך" ברמת גן, בגבעתיים וברמת השרון".

"ועדת הבחירות מחוז דן תבדוק אפשרות לפתוח כיתות הדרכה נוספות בבני ברק".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר