ראיון מסוג אחר

איך נולד ארגון 'שלוה' שעוזר לאלפי ילדים מיוחדים? • ראיון

בספר שכתב הרב קלמן סמואלס, מתואר סיפור חייו של בנו יוסי - בזכותו הוקם ארגון 'שלוה' • שולי רנד, שבנו המיוחד נעזר בארגון, שקריין בקולו את הספר, הצטרף אליו לראיון באולפן (מעניין)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
רנד וסמואלס בראיון (צילום: כיכר השבת)

הרב קלמן סמואלס ואשתו מלכי היו זוג צעיר רגיל ומאושר. לאחר לידת בתם, נולד להם ילד בריא וחייכן שבגיל 11 חודשים, בעקבות חיסון משולש שקיבל, התעוור והתחרש. הזוג סמואלס לא ויתרו, ולאחר טיפול מסור וסייעתא דשמיא, הצליח יוסי הקטן לתקשר עם הסביבה ועם העולם.

בעקבות הנס שבהתפתחותו של בנם, הקימו הרב קלמן ומלכי את ארגון 'שלוה' המוביל להעצמה ולטיפול באנשים שנדחקו לשולי החברה. ארגון שבחדשנות פורצת דרך, בזכות מאות אנשי צוות ומתנדבים ואלפי תורמים ותומכים, יוצר חיים של משמעות וערך, הכלה ושילוב לעשרות אלפי בני אדם בארץ ובעולם.

הרב קלמן סמואלס, ישב וכתב ספר המספר את הסיפור של בנם ואת הסיפור של ארגון 'שלוה'. כיצד מתוך החוסר אונים והמצוקה - הצליחו לחלום בגדול, לעזור לבנם יוסי ולהביא מזור לאלפי ילדים ואנשים.

את הספר, שנכתב באנגלית ותורגם לעברית, מקריא בכישרונו הייחודי היוצר שולי רנד לטובת עיוורים וכבדי שמיעה, לרנד קשר אישי עם "שלוה" - בנו המיוחד נעזר וגודל בארגון "שלוה".

בראיון באולפן "כיכר השבת" מספרים השניים על תהליך הקמת הארגון, ההחלטה לכתוב את הספר ועל המפגש בין שולי רנד לרב סמואלס - ע"י בנו המיוחד.

מתוך הספר:

"כשקלמן סמואלס, סטודנט קנדי בן 18, הגיע לישראל לביקור חטוף בקיץ 1970, הוא לא חלם כי במקום לחזור לקולג' אחרי החופש הגדול, יגלה את שרשי היהדות בישיבה, יאמץ אוחר חיים דתי ויהיה לרב.

"כשנולד בנו יוסי, לא יכול היה לשער כי התינוק החייכן והערני יהפוך במהרה לפעוט עיוור וחירש עם מוגבלויות מורכבות, שישנה את מהלך חייו לבלי הכר.

"קלמן ורעייתו מלכי לא העזו לדמיין עתיד שבו יוסי יוכל לפרוץ את כלא השתיקה של גופו - אבל מלכי נדרה נדר, שאם זה יקרה, תקדיש את חייה לסיוע לילדים עם מוגבלויות ולבני משפחותיהם.

"כשאירע הנס, ויוסי למד לתקשר עם משפחתו וסביבתו והדהים את כולם בשמחת החיים, בתבונה ובהומור שלו - קלמן לא יכול היה לדעת כי הוא ומלכי עוד יקימו בית חם, תומך ומכיל להמוני ילדים ומשפחות עם אתגרים דומים לשלהם.

"איש לא חלם כי הנדר שנדרה מלכי יקום ויהיה ל"שלווה", ארגון מוביל להעצמה ולטיפול באנשים שנדחקו לשולי החברה. ארגון שבחדשנות פורצת דרך, בזכות מאות אנשי צוות ומתנדבים ואלפי תורמים ותומכים, יוצר חיים של משמעות וערך, הכלה ושילוב לעשרות אלפי בני אדם בארץ ובעולם.

"וכשהחליט להקים את להקת שלווה, הרכב מוזיקלי של צעירים עם מוגבלויות - הוא והם לא יכלו לחלום כי ייגעו בלבבות של מיליוני בני אדם בכל העולם.

"זהו סיפורם המרתק ומלא ההשראה של קלמן ויוסי סמואלס - ספר הנקרא בנשימה עצורה, ומתוכו ואיתו צומחים עוד ועוד חלומות על עולם טוב יותר לכולם".

צפו בראיון המלא - עם הרב סמואלס ועם שולי רנד

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר