פרסום ראשון

ניצחון לרב העיר י-ם : מפקח הכשרות - פוטר

לאחר שפורסם תחקיר על שחיתויות במועצה הדתית בירושלים, דרש רבה של העיר להתחיל לפקח על מקבלי הכשרויות ולפטר את המפקח, שפוטר בשישי האחרון (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

פרסום ראשון: ניצחון משמעותי לרבה האשכנזי של ירושלים הגאון הרב אריה שטרן - מפקח הכשרות במועצה הדתית ירושלים שנחשד בשחיתות, פוטר מתפקידו.

לפני יותר משבוע חשף העיתונאי עקיבא וויס ב'כאן 11'הקלטות שהעלו כי מפקח הכשרות דרש וקיבל כספים ממשגיחי הכשרות במועצה, זאת בניגוד לחוק. "נבהלתי לשמוע על החשש שיש מפקחים שדורשים כסף ממשגיח תמורת מינויו" כתב הרב שטרן במכתב בהול בנושא.

בעקבות התחקיר שפורסם ב"כאן 11" התחוללה סערה במועצה הדתית בירושלים ורבה האשכנזי של ירושלים, הגאון הרב שטרן רצה לבגיב על כך בחריפות ולגרום לפיטוריו של מפקח הכשרות.

ל"כיכר השבת" נודע כי הממונה על המועצה הדתית בירושלים יהושע ישי הודיע למפקח על סיום העסקתו במועצה הדתית. "התנהגותך פגעה פגיעה של ממש באמון הציבור ואינה עולה בקנה אחד עם תפקידך" כתב ישי.

במרכז התחקיר עמדו הטענות לפיהם מפקח הכשרות נהג להעביר למשגיחי כשרות חנויות להשגחתם, ודרש מהם כי יעבירו לידיו את הכספים שקיבלו מבעלי החנויות.

בתיעוד שפרסם וויס נשמע משגיח כשרות מוכר מספר לממונה על המועצה הדתית בירושלים יהושע ישי: "הוא אמר לי, אתה תיקח, יש את המקומות של המאתיים שקל, שיש להם את הבדצ"ים של רובין, העדה החרדית, אני מעביר לו את זה".

בעקבות פרסום הכתבה החלו במועצה הדתית לתחקר את הפרשה ולערוך בירור עם המעורבים בה. במקביל רבה האשכנזי של ירושלים הרב שטרן פנה במכתב בהול לרב הספרדי הראשי הרב עמאר, וכתב: "נבהלתי לשמוע על החשש שיש מפקחים שדורשים כסף ממשגיח תמורת מינויו".

בעקבות כך ערך הממונה על המועצה הדתית בירושלים יהושע ישי בירור במהלכו אומתו החשדות ששודרו בכתבה. בעקבות כך קיבל המפקח הודעה על ההחלטה לפטרו מתפקידו. מקורות במועצה הדתית ירושלים מעריכים כי הפרשה תוביל לבירור רוחבי של הסוגיה, על מנת למנוע הישנות מקרים דומים בעתיד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר