לרגל הבחירות • ראיון

נשיא וועד הקהילות בארגנטינה: "עוקבים בדאגה"

הבחירות המתקיימות היום בארגנטינה, עלולות להיות גורליות לקהילה היהודית המקומית. נשיא וועד הקהילות הרב אליהו המרה מספר ל'כיכר' על התחושות בקהילה המקומית (בעולם)

(צילום: באדיבות המצלם)

הבחירות לנשיאות ארגנטינה, שהתקיימו היום (ראשון) בין הנשיא המכהן - מצדה הימני והשמרני של המפה הפוליטית - מאוריסיו מקרי, לבין איש השמאל אלברטו פרננדס, נשיא וועד הקהילות הרב אליהו המרה מדבר בראיון מיוחד ל'כיכר' על התחושות בקרב הקהילה היהודית המקומית.

הנשיא המכהן, ומי שלכאורה טוב יותר ליהודים - מקרי, מגיע להצבעה הזו כשמצבו על הפנים: בבחירות המקדימות לנשיאות הוא הצליח להשיג רק 33% מהקולות, ואילו איש השמאל פרננדס קיבל כמעט מחצית מן הקולות כ-49.5%.

כדי שמקרי יצליח להכריח את פרננדס להגיע מולו לסיבוב שני ביניהם הוא יצטרך לשמור אותו בסיבוב ההצבעה הראשון על סכום של פחות מ-45%. מה שלא נראה כסיכוי גבוה.

מקרי, הנשיא המועדף על הקהילה היהודית (שאטרסטוק)

אל לנו לשכוח כי פרננדס מביא איתו לזירה שם מוכר בתור סגניתו: כריסטינה פרננדס דה קירשנר, מי שכיהנה בעצמה כנשיאת ארגנטינה מ-2007 ועד 2015. שנודעה כמי שטייחה את הפיגוע נגד השגרירות הישראלית בארגנטינה.

בשיחה עם 'כיכר השבת', אומר הרב המרה, כי "חשוב להדגיש שהמשמעות כאן בעיקר כלכלית, לא מבחינת אנטישמיות או בטחונית, מי שיעלה אנחנו מקוים ישמור על היהודים. יש יהודים בשני הרשימות, אבל הבחינה הכלכלית לא פחות חשובה ואנחנו עוקבים בדאגה אחר התוצאות".


האם מי שעתידה להיות סגנית הנשיא מקורבת לאיראן ?

"לא מקורבת. אלא מאשימים אותה שניסתה להגיע למזכר הבנות שמבצעי הפיגוע בקהילה היהודית - ישפטו באיראן .ותמורת זה איראן תפתח בסחר ישיר עם ארגנטינה, גם בתקופתה היו עליות וירידות ביחסים שלה עם הקהילה היהודית, כיום היא לא זו שעומדת לעמוד בראש הרשימה, אלא היא סגנית".

הבחירות משפיעות על הכלכלה?

"אכן כן, וזה פוגע כמובן בקהילה היהודית שלנו שמבוססת על המסחר בשוקי ההון, אנחנו מדברים על עליה של אחוזים רבים ביומיים האחרונים במטבע. ויש אי וודאות כלכלית. שני המתמודדים פועלים במרץ לייצב את היחסים".

למי הצבעתם?

"הרבה מהיהודים יצביעו לבמייה (אלברטו פרננדס) שהוא כנראה גם ינצח, באופן טבעי, הרבנים מקפידים לא להתערב לשום צד. וחלק הורו לתלמידים להצביע לזה וחלק לזה. יש יהודים בשני הרשימות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר