חייו נחשפים • צפו

מסע בעקבות קרליבך: הבת, התלמידים והחברים

'כיכר השבת', יצא למסע בעקבות חייו האישים של הרב שלמה קרליבך. האמן והיוצר זלמן שטוב ליווה בפרק המיוחד את בתו של ר' שלמה, את תלמידיו הרבים וחבריו. צפו בפרק שעוד לא ראיתם (כיכר דוקו)

כיכר דוקו | כיכר השבת |
קרליבך על עטיפת אלבומו 'הנה ימים באים' (צילום: יח"צ) (צילום ועריכה: אריאל ליבא)

25 שנה אחרי פטירתו של רבי שלמה קרליבך, יצאנו למסע בכל רחבי הארץ, בעקבות האנשים שחיו יחד איתו, חבריו, תלמידיו ומשפחתו.

הרבה סיפורים סופרו על מי שכונה "הרבי המרקד", סיפורים מסיפורים שונים, אך בסרט הדוקו מבית 'כיכר השבת', היה רצון להראות את שלמה קרליבך - האדם, האנושי. הבאנו סיפורים וחוויות מאותם אנשים שהסתובבו סביבו, מאותם אנשים שחוו את שלמה קרליבך בחייהם, לא כזמר בעל שם עולמי, אלא כאוהב בריות אמיתי, חבר טוב, כמורה דרך, וכתלמיד חכם עצום, הבקי בתורה הקדושה.

בתוך הסרט:

דרי קרליבך, בתו של שלמה קרליבך. על החוויה לגדול כבתו של אדם גדול שכזה, המסתובב בכל רחבי העולם. סיפורים אישיים, וכיצד היא רואה את השינוי ששלמה קרליבך יצר בעולם.

מרים ויעקב דרורי. מרים גדלה עם שלמה מגיל צעיר מאוד (אביה הוא זה שדאג ששלמה יופיע ברוסיה בשנת 1972). על היותו מורה דרך רוחני, וחוויות אישיות נוספות. יעקב, בעלה, הצטרף כשהכיר את מרים, ומספר מצידו שלו על האהבה של שלמה לכל אדם ואדם.

הרב משולם ברנדווין. חבר ותלמיד של שלמה - 'החברותא'. על שלמה קרליבך והתורה, על כך ששלמה נשאר בחור ישיבה כל חייו, ועל עמקותו ואהבתו לתורה, על כל אלו בסיפורים אישיים.

מסע ארוך זה שהתפרס אל כל עבר, בנסיון להביא לצופה את הנקודות החשובות, אותן חשבנו לנכון להביא, ערך שעות ארוכות מאוד, ולא היה יכול לצאת לפועל ללא עזרתם של רבים וטובים.

לא כל המרואיינים נכנסו בסופו של דבר אל סרט הדוקו, מאחר ושעות הצילום היו מרובות, אך אילוצים של עבודת העריכה, בנסיון לצמצם עד כמה שאפשר, כדי לא להכביד על הצופה, גרמו לנו להביא רק את הנקודות הפרטיות ביותר בחייו של שלמה קרליבך. בהמשך יועלו גם חלקים ארוכים יותר של הראיונות המרתקים.

תודות למסייעים: חיים אורי קוטלר על עזרה והכוונה. נתנאל שור על רשותו להשתמש בארכיון הסרטים שברשותו. אליהו זלאסקו, דיוק והכוונה. סקוט רוזנברג, על עזרה בעת הצורך. ארנון יהל, על מקורות ואוספים. מאיר גלייזר - בית כנסת בירב צפת, על סיפורים ורעיונות. ולאריאל ליבא שעבר יחד עמי בכל הארץ וצילם עד השעות הקטנות של הלילה, ולבסוף ערך לכדי יצירה מושלמת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר