ההקלטות המלאות

תרגיל נבזי של שוטר לחרדי: "אמא שלך במצב קשה"

רגעים של בהלה אמיתית עברו לאחרונה על אברהם, גבר חרדי, כאשר שוטר התחזה לכונן רפואי ושיקר לו שאמו איבדה את הכרתה, במטרה לאתר את מיקומו ולעצרו • האזינו (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
ההקלטות המלאות. האזינו (צילום אילוסטרציה: הרצל קוסאשוילי, COL‏)

שערותיו של אברהם (שם בדוי), חרדי המתגורר בירושלים, סמרו - כששמע לאחרונה בשיחת טלפון בהולה, את המילים הבאות: "אימא שלך התמוטטה, היא בדרך לבית החולים. תבוא מהר". אלא שבהמשך נודע כי מדובר בתרגיל נבזי של שוטר.

המקרה, שפורסם ב'חדשות 12', אירע לאברך צעיר, הנמנה על חוגי הקיצונים בירושלים, וחשוד מזה זמן במקרי אלימות של תקיפת שוטרים - כך נודע ל'כיכר השבת'.

מתברר, כי לאחר תקופה בה ניסתה המשטרה לעצור אותו, ולא הצליחה לאתר את מקום הימצאו, החליט אחד השוטרים לבצע מעשה שפל, במסגרתו טלטל את חייו של החרדי החשוד, כאשר התקשר אליו, הציג עצמו כאיש כוחות ההצלה המבשר לו כי אמו במצב קשה לאחר שאיבדה הכרה והציע לבוא אליו כדי להובילו לבית החולים בו אושפזה.

אלא שמשהו בדבריו של ה"מתנדב" הרפואי עורר את חשדו של הגבר החרדי. היה זה כשסיפר שקוראים לו עמיחי והוא "מארגון 'איחוד והצלה'" - ארגון שאינו קיים בשם זה.

בשלב זה הוא הפעיל את ההקלטה במכשיר הטלפון שלו, בעוד המתקשר - כפי שניתן לשמוע - ממשיך בדבריו, תוך סירוב תמוה להגיע לכתובת אותה ציין החרדי והתעקשות על כתובת אחרת.

בתום השיחה המבהילה, החליט אברהם להתקשר לבית אמו, כשלמרבה ההפתעה מי שענתה לשיחתו היתה לא אחרת מאשר אמו, הבריאה לחלוטין, שחשפה באזניו כי שוטרים הגיעו לביתה כדי לחפש אותו.

הפגנה, בה בעבר נחשד אברהם בתקיפת שוטרים (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בעקבות כך קיים אברהם שיחה נזעמת עם ה"מתנדב", שהתברר כאמור כשוטר, גער בו על התרגיל חסר התקדים, בעוד השוטר (שזהותו ישנה במערכת 'כיכר השבת') מודה שכך עשה מ"חוסר ברירה"... ואף החל להפציר בחרדי שיבוא לתחנה משום שקיים נגדו כביכול 'צו מעצר'.

כמובן שאברהם סירב להגיע לזימון המשטרתי, כשהוא מביע חוסר אמון בולט בכך שהמשטרה אכן מחפשת אותו, לאור התרגיל השקרי שנעשה לו.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "מדובר בחשוד בתקיפה שתלוי ועומד נגדו צו מעצר. במהלך השבועות האחרונים, ניסיונות רבים להביא למעצרו לא צלחו, וגם כשכבר נוצר עמו קשר, סירב לבקשת השוטרים והמשיך לחמוק מהצו. מבדיקה ראשונית עולה כי התנהלות השוטר אינה הולמת והיא בניגוד לנהלים. ההתנהגות תיבדק ותטופל בהתאם".

האזינו להקלטות המלאות

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר