המסע נמשך

התרגשות בדרום אפריקה לקראת סיום הש"ס

כאלפיים יהודים צפויים להשתתף במעמד סיום הש"ס בבירה יוהנסבורג • נציג 'דרשו' ביוהנסבורג ר' אריה טבק: "יש לנו למעלה מ-50 מסיימי ש"ס, זה נתון מרגש עד דמעות!" (חרדים)

(צילום: דרשו)

זו היא שיחת היום בקהילה היהודית הקטנה שבדרום אפריקה. לראשונה בהיסטוריה של הקהילה, מעמד סיום הש"ס בגודל שלא היה כדוגמתו במדינה, ייערך ע"י ארגון 'דרשו' לכבודה של תורה. המעמד המיוחד יתקיים ביום רביעי י"ח בטבת, בהשתתפות רבני המדינה, ובראשם הרב הראשי לדרום אפריקה הגאון רבי אהרון זאב גולדשטיין.

אורח הכבוד שיגיע מחו"ל יהיה הגאון רבי פסח קרוהן שישא דברים במעמד, וכמובן נשיא דרשו ר' דוד הופשטטר ורבנים נוספים מכלל הקהילות היהודיות במדינה. מי שינעים בקול וזמר יהיה הזמר שמחה ליינר.

"יש התעניינות עצומה במעמד מצד היהודים במדינה" אומר לנו ר' אריה טבק, איש דרשו בדרום אפריקה. "אין יום שאני לא מקבל שיחות ופניות מאנשים. אצלינו האתגר הוא מורכב יותר, כי אנשים מתקשרים לשאול 'מה זה סיום הש"ס, מה זה דרשו'. יש כאן צימאון אדיר לדעת, ואנחנו ב'דרשו' עושים הכל כדי להביא את התורה לכל יהודי. הכנו ווידיאו מיוחד כדי להסביר לאנשים מה זה דרשו. יש בווידיאו חצי שעה של ראיונות, שבהם יהודים מסבירים בשפת המדינה מה כ"כ מיוחד בדרשו ואנחנו מסבירים גם על החשיבות של התורה, מסבירים להם למה זה מקיים את העולם. אגב, אחד המרואיינים הוא אברך מכאן מדרום אפריקה, חתן 'קנין ש"ס' שמספר על עצמו בצורה מאוד יפה".

כל מדינה נושאת אופי ייחודי, וב'דרשו' מתאימים את מעמדי הסיום לקהילה המקומית באופן מושלם. "כאן ביוהנסבורג עשינו משהו מעניין" מסביר לנו ר' אריה טבק. "יש לנו למעלה מ-50 מסיימי ש"ס, זה נתון מרגש עד דמעות במונחים מקומיים. מי האמין שביוהנסבורג הרחוקה למעלה מ-50 יהודים יסיימו ש"ס בימים הקרובים. זה מרטיט רק לחשוב על זה. המסיימים ישבו במרכז בצורה מכובדת ואלפי המשתתפים יצפו בהם" מפרט הרב טבק. "אלו שמסיימים ובני משפחותיהם מגיעים כמובן בלי תשלום, וכן מוזמנים למעמד כל מי שלומד באחד מהמסלולים של דרשו, כמו למשל במסלול של דף היומי בהלכה".

הרב טבק מספר על פרויקט יוצא דופן בקרב תלמידי תינוקות של בית רבן שנערך במדינה. "יש פרויקט בחיידר כאן ביוהנסבורג בשם 'הדרך עלך'. ילדים שמסיימים מסכתא, לא משנה איזה, מקבלים כרטיס למעמד" הוא מספר. "וזה מעודד ומדרבן הרבה ילדים והכניס אווירה מיוחדת מאוד בחיידר. לא להאמין איזה מהפך סיום הש"ס של 'דרשו' מחולל כאן עוד לפני שהוא התרחש בפועל. הולך להיות קידוש ה' גדול מאוד, יהודים כאן יראו את המלכות של התורה, את כבוד התורה, כאן זה חשוב מאוד. שידעו שיש הקב"ה בעולם ושיש תורה בעולם".

במקביל למעמד שיתקיים ביוהנסבורג, יתקיים מעמד מיוחד גם בקייפטאון - הרחוקה שעתיים טיסה מהבירה יוהנסבורג - מעמד שיישא אופי שונה. "בקייפטאון הקהילה קצת חלשה מבחינה רוחנית, שכרנו מלון ולמחרת המעמד ביוהנסבורג יתקיים המעמד בקייפטאון" מסביר לנו הרב טבק. "המטרה שם זה יותר 'קירוב רחוקים' מאשר 'חיזוק התורה', נביא איתנו כמה מסיימים שידליקו את אור התורה גם שם, כדי שגם בפינה הזו בעולמו של הקב"ה אנשים ידעו על התורה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר