לאחר הפוגרום

הרב הכריע: 'הקומנדו' היהודי באומן - יתבטל

לאחר שאמש התחייבו העסקנים באומן כי הם יקימו יחידת 'קומנדו' שישמור על היהודים באומן • היום, לאחר פגישה עם קציני משטרה בכירים הם חזרו בהם וקיבלו הבטחה (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
(צילום: שמירה אוקראינה)

לאחר הפוגרום שהיה בליל שבת האחרון באומן שבאוקראינה, והכעס ששרר בקרב העסקנים בשל אי התערבות המשטרה, תכננו העסקנים להקים "קומנדו יהודי", אך לאחר פגישה עם הקצינים, הרב ג'ן הכריע כי הקהילה תמשיך לסמוך על המשטרה האוקראינית.

הידיעות על הפוגרום שנערך בליל שבת, עשו להם כנפיים וגרמו לזעזוע רב בקרב אנשי ממשל בכירים באוקראינה שהחליטו לנסות ולהגיע לפיתרון.

בשעות הבוקר (ראשון), קיימו רבה של אומן, הרב יעקב ג'אן יחד עם העסקנים, פגישה עם קציני משטרה בכירים באוקראינה שהגיעו לפגישה באומן וניסו להבין מה בדיוק קרה.

לדברי שלומי אלישע שהשתתף בפגישה: "הקצינים הבכירים באו במטרה להקשיב ולשמוע את הצד שלנו, הם ראו בחומרה את העובדה שהמשטרה לא עזרה ליהודים, אך יחד עם זאת הדגישו כי השוטרים שמרו שלא ייכנסו לציון".

מהאירועים שהיו במוצ"ש (שמירה אוקראינה)

"המשטרה התחייבה לנו - בפעם הראשונה, כי מקרה כזה לא יחזור על עצמו, הם לא ייתנו לכך שיוכלו להרים יד על יהודי והמשטרה לא תתערב, לכן הוחלט שניתן למשטרה עוד צ'אנס אחד".

"לכן, לאחר שהמשטרה התחייבה לכך אין עניין בהקמת קומנדו יהודי, ואנחנו רוצים להודות לשר זאב אלקין שהתערב והבהיר לשלטונות באוקראינה שלא ייתכן שיקרה מצב כזה שיהודים מותקפים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר