הפרדת הספרדים בבני ברק

היחידה למאבק בגזענות למשרד החינוך: "שלא יקרה שוב"

היחידה הממשלתית לתיאום המאבק בגזענות במשרד המשפטים, פנתה למנכ"ל משרד החינוך - על חשיפת 'כיכר' בדבר אפליית הילדים הספרדים בבני ברק: "תפעל לאלתר להפסיק אפליה זו" (חדשות)

יענקי כץ | כיכר השבת |
ההפרדה - לפני ואחרי (צילום: באדיבות המצלם)

ההפרדה המקוממת והמשפילה, בין תלמידים ספרדים לתלמידים אשכנזים, בבניין תלמודי התורה 'כח התורה' ו'אילת השחר' בבני ברק, כאשר הספרדים אולצו לעבור דרך השירותים - כפי שנחשף ב'כיכר השבת', הובילה להתערבות של היחידה הממשלתית לתיאום המאבק בגזענות במשרד המשפטים, שפנתה במכתב למנכ"ל משרד החינוך.

עו"ד אווקה קובי זנה, ראש היחידה הממשלתית לתיאום המאבק בגזענות במשרד המשפטים, פנה במכתב חריף למנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבוהב, בו הוא דורש ממנו: "תפעל לאלתר להפסיק אפליה זו. כמו כן, אבקשך כי תבחן צעדים למניעת הישנות אירועים דומים בעתיד".

המחיצה המפרידה (באדיבות המצלם)

במכתב מציין אווקה קובי זנה כי "מפרטי התלונה עולה, כי מוסד חינוכי תלמוד תורה 'כח התורה' בבני ברק, יצר כניסות נפרדות לתלמידים ממוצא אשכנזי ותלמידים ממוצא ספרדי, כאשר התלמידים הספרדים נדרשו להיכנס דרך שירותים ציבורים ולא בשער הראשי, שחלילה לא יפגשו את הילדים ממוצא אשכנזי.

"במסגרת פרסום כתבה בעניין זה באתר "כיכר השבת", שיתפו הורים בתחושותיהם על רקע אפליה בוטה זו, לכאורה, ואמרו: 'בנו שער ברזל וחסמו גישה לילדים הספרדים, דרך המלך היא רק לאשכנזים, אנחנו צריכים לעבור במקום מסריח ומטונף, ככה תינוקות של בית רבן צריכים להתחיל את היום שלהם, יש כאן אפלייה חמורה. אנחנו דורשים מהעירייה פתרון ראוי לעבור למבנה אחר, להוריד את השער הזה'". למכתב הוא מצרף לינק לפרסום ב'כיכר השבת'.

הפרוזדור לאחר הסרת המחיצה (באדיבות המצלם)

הוא דורש למנוע מקרים כגון אלו בעתיד וכתב: "אודה לך כי תפעל לאלתר להפסיק אפליה זו. כמו כן, אבקשך כי תבחן צעדים למניעת הישנות אירועים דומים בעתיד".

יצויין כי כפי שדווח ב'כיכר השבת' בעקבות הסערה שפרצה, אתמול (שני) פורקה המחיצה והמעבר דרך השירותים בוטל, כך שכל הילדים משני תלמודי התורה נכנסים דרך השער המרכזי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר