תיירות או בנייה?

טראמפ ייעד שטח לפלסטין; נתניהו - לחרדים

לפי המפה של עסקת המאה, האזור של שדה התעופה הישן בעטרות יהפוך לשטח תיירות פלסטיני, אך ישראל מקדמת במקום שכונת מגורים - עבור בני הציבור החרדי (חדשות, ארץ)

שלומי זייבלד | כיכר השבת |
שדה התעופה הישן בעטרות (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

מה יבנו באזור של שדה התעופה הישן בעטרות, בצפון-מזרח ירושלים? לפי עסקת המאה, במקום אמורים לבנות שטח תיירותי שיהיה חלק מהמדינה הפלסטינית העתידית.

עם זאת, משרד הבינוי והשיכון הגיש לעיריית ירושלים בקשה לאישור תכנית לבניית אלפי יחידות דיור במקום. בדיקת 'כיכר השבת' העלתה כי השכונה המדוברת כלולה בתכנית של המשרד לפתרון מצוקת הדיור החרדית.

התכנית מתוכננת סמוך לגדר ההפרדה, בצד הישראלי של הגדר, והיא צפויה לחצוץ בין כפר עקב לבין ירושלים. מדובר בתכנית של אלפי יחידות דיור, בתי כנסת ומקוואות לצד מבני חינוך ושטחי מסחר.

בארגוני השמאל כבר מיהרו להכריז על התנגדות לתכנית. אביב טטרסקי מארגון עיר עמים אמר כי "בנייה של שכונת ענק מעבר לקו הירוק היא ניסיון לייצר עובדות בלתי הפיכות בשטח. המצב שבו ישראל יכולה לעשות ככל העולה על רוחה לא יימשך לתמיד. במוקדם או במאוחר ישראל והפלסטינים יבינו שטובת כולנו היא הסדר שכולל שתי בירות בירושלים. בהכשלת אפשרות כזו, דרך מהלכים כמו בניית שכונות ענק, נתניהו פוגע בירושלים ותושביה".

נדב שרגאי חשף כבר אתמול באתר המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה כי 'עסקת המאה' קובעת, כי בעטרות, שאמנם תישאר בריבונות ישראלית, ישראל תעניק לפלסטינים אזור תיירות משלהם, שאותו יפתחו לטובת 'תיירות מוסלמית לירושלים ולאתריה הקדושים'.

לפי תכנית הדיור הממשלתית למגזר החרדי, ישנם מספר חסמים לפני אישור הבניה בעטרות וייעודו לציבור החרדי. ראשית הצורך באישורים מדיניים, ושנית: התנגדות צפויה מצד תושבים בשכונה ההטרוגנית, שטוענים כבר היום להתחרדות השכונה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר