המשטרה הפתיעה

כתב האישום נגד הרב ברלנד מתקרב; מעצרו הוארך

הצהרת תובע הוגשה היום נגד מנהיג קהילת שובו בנים, לקראת הגשת כתב אישום נגדו בפרשת 'עושק שחור'. בית המשפט האריך את מעצר הרב ברלנד; עורכי דינו יערערו (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

המשטרה הגישה היום (רביעי) הצהרת תובע נגד מנהיג קהילת שובו בנים, הרב אליעזר ברלנד, בפרשת 'עושק שחור' בה הוא חשוד. בשל כך, האריך בית המשפט את מעצרו בחמישה ימים.

יצוין, כי הדיון בבית המשפט נערך ללא נוכחות הרב ברלנד, לאחר שהצדדים הסכימו כי הוא ייעדר בשל מצבו הרפואי.

עורכי דינו של הרב ברלנד, שהופתעו מהמלך, טענו: "אנחנו חושבים שזו הגשה בחוסר תום לב. הוחלט כבר אתמול שצריך לשחרר אותו בכפוף לחלופה; המהלך שעשתה המשטרה הוא בחוסר תום לב - לחכות 24 שעות, שניתנו בשביל שנתארגן על חלופה, כדי להגיש הצהרת תובע".

"החלופה המועדפת עלינו היא המלונית בבית החולים באיכילוב, שהיא קרובה אלינו. זה יסייע לנו בפיקוח ובשמירה על התנאים. בנוסף, המפקחים לא חלק מקהילת שובו בנים, לא חסידים של הרב".

נציג המשטרה הסביר בדיון: "החקירה הכלכלית עוד ממשיכה בכל נושא עבירות המס. אנחנו עושים סוג של הפרדה לגבי תיקי העושק, הפרקליטות עושה את ההבחנה. אנחנו ממשיכים לחקור את התיקים הכלכליים. בעבירות העושק החקירה הסתיימה, ולכן ניתנה הצהרת תובע".

(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בסופו של דבר, קבע השופט אלעזר ביאלין כי "העבירות המיוחסות למשיב (הרב ברלנד) בבקשת המעצר ובהודעותיו הן עבירות שבוצעו כאמור על פני תקופה, תוך קשירת קשר עם מעורבים נוספים. משכך, עבירות אלה מקימות עילת מעצר של מסוכנות. בנוסף, לנוכח ראיות שהוצגו בפניי ובפני השופטת לארי בבלי במהלך הדיונים, קיימת גם עילת מעצר ברורה ומובהקת של הימלטות מן הדין".

"נכון הוא שאין בהצהרת תובע כדי שלא לבחון חלופת מעצר בעניינו של משיב, אלא שבתיק זה, לנוכח ריבוי האירועים, העובדה שמדובר בעבירות שבוצעו על פני תקופה ארוכה ותוך תכנון כאמור, יש להיעתר לבקשה".

לכן, קבע השופט, "בנסיבות האמורות לעיל, משהמדינה מצהירה לפניי כי היא בחנה את חומר החקירה ויש לטעמה מקום להגיש כתב אישום ולבקש את מעצרו עד תום ההליכים, אני נעתר לבקשה ומורה על הארכת מעצרו".

עורכי דינו של הרב ברלנד מסרו בתגובה ל'כיכר השבת', כי יגישו ערר על ההחלטה להאריך את מעצרו של הרב בחמישה ימים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר