בחירות 2020

יוזמה מרגשת: "סדר קידוש השם" בשעת פרסום המדגמים

תכנית מיוחדת ברשת "ארחות תורה", מיסודו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן זצ"ל - הלומדים בשעת המדגמים, שלא יתעדכנו בתוצאות הבחירות - יזכו לתגמול מהישיבה • כל הפרטים (אקטואלי)

יענקי כץ | כיכר השבת |
היכל ישיבת 'אורחות תורה' (צילום: מוטי גרין)

ברשת ישיבות 'ארחות תורה', מיסודו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן זצ"ל, יצאו ביוזמה מיוחדת, לפיה, הבחורים שיעסקו בתורה בשעת המדגמים ולא יתעדכנו בתוצאות הבחירות - יזכו לתגמול מהנהלת הישיבה.

מחר (שני) יום הבחירות בשעות הערב, החל מהשעה 22:00, זהו זמן פרסום המדגמים של ערוצי התקשורת וזמן תחילת ספירת תוצאות האמת, בבחירות לכנסת ה-23. כל התוצאות והפרשנויות יועברו בשידור חי באולפן החדש של 'כיכר השבת' עם מיטב הפרשנים.

מטבע הדברים השעות הללו ידועות כשעות של רפיון בישיבות, הבחורים נמצאים במתח מהתוצאות, וחלקם שוהים במטות הבחירות של המפלגות החרדיות, או מאזינים למשדרים בתקשורת.

היכל 'אורחות תורה' (צילום: מוטי גרין)

ברשת ישיבות 'אורחות תורה' מכריזים על 'סדר קידוש השם' בדיוק בזמן שבו הפיתוי לעזוב את בית המדרש הוא גדול. הסדר יתחיל כשעה לפני סגירת הקלפיות, בשעה 21:00, ויסתיים בשעת חצות הלילה, כאשר הסדרים יתקיימו בהשתתפות הר"מים וראשי הישיבה.

הלומדים מתחייבים בנוסף לגשת לחדרי הפנימיה ולישון מבלי להתעניין כלל בתוצאות עד למחרת, יום שלישי, לאחר תפילת שחרית. המשתתפים בסדר המיוחד, נכנסים להגרלות שיערכו בכל ישיבה בפני עצמה כדי לעודד את הלומדים. את ההחלטה לתגמל את התלמידים אישר ראש הישיבות של הרשת, הגאון רבי שרגא שטינמן.

רשת ישיבות 'אורחות תורה' מונה כיום כ-2000 תלמידים. מדובר על ישיבת 'אורחות תורה' בבני ברק, ישיבת 'תורה בתפארתה' באלעד, ישיבת 'רנה של תורה' בכרמיאל וישיבת 'נר זרח' בעוצם. הסדר המיוחד יהיה בכל הישיבות, ומי שעומד מאחורי היוזמה הוא מנכ"ל המוסדות, יעקב וירז'בינסקי.

בנוסף, יתקיים סדר דומה למאות הלומדים ברשת הכוללים של 'אורחות תורה' בעשרים סניפים ברחבי הארץ.

הסדר המיוחד לזמן המדגמים התקיים כבר בבחירות מועד ב', לאחר שבחירות מועד א' התקיימו בימי בין הזמנים, והפעם הסדר הורחב לכל הרשת והפך לרשמי בכל הרשת.

היכל 'אורחות תורה' (צילום: מוטי גרין)

במודעה שנתלתה בכל הסניפים תחת הכותרת 'בשעת המפזרים כנס', נכתב: "כמידי מערכת בחירות גם הפעם במוצאי יום הבחירות ישקדו כל תלמידי הישיבות הקדושות בני לגיונו של מלך המסולאים בפז בסדר קידוש ה' בראשות רבותינו ארזי הלבנון כל ראשי ורבני הישיבות שליט"א, בין השעות 9:00 עד 12:00 בלילה, בהם ימנעו מלהתענין בכל המדגמים והתוצאות למיניהם וישקיעו כל מרצם מאוויים וחשקם אך ורק בתורתינו הקד' עיונה ועמלה".

"מתן שכרה בצידה כבעבר לפי הכללים: א. לימוד לכה"פ שעתיים ברציפות בין השעות 12-9; ב. לא להתענין לדבר לשמוע וכל כיו"ב בכל תוצאות הבחירות עד לאחר תפילת שחרית למחרת; ג. הלימוד בהיכל הישיבה בלבד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר