התפילות במניין

בג"צ הצדיק את העותרים החרדים אך דחה העתירה

לאחר דיון ארוך, החליטו שופטי בית המשפט העליון, לדחות את העתירה שביקשה לחייב את מדינת ישראל להתיר להתפלל במניין - כפי ההוראות • השופטים הצליחו להפתיע את העותרים (חדשות חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
מימין לשמאל: מזוז, פוגלמן ושטיין (צילום: יונתן זינדל ומרים אלסטר - פלאש 90)

לאחר דיון ארוך שנמשך מעל שעתיים, החליטו היום (חמישי) שופטי בית המשפט העליון, לדחות את העתירה של קבוצת שומרי תורה ומצוות, שביקשו להתיר תפילות במניין - על פי הוראות משרד הבריאות.

הבוקר, דנו שופטי בית המשפט העליון; מני מזוז, עוזי פוגלמן ואלכס שטיין, בעתירה שהוגשה - הדורשת לאפשר קיום מנייני תפילה במרחב פתוח תוך שמירת מרחק של שתי מטר לפחות בין אדם לאדם.

כפי הצפוי, שופטי בג"צ דחו את העתירה על הסף. יחד עם זאת, אחד הנוכחים באולם מספר ל'כיכר השבת': "להפתעתנו התקיים דיון מעמיק של יותר משעתיים בנושא, כשהשופטים טוענים במהלך הדיון כי אין ספק שצריך להתאמץ לתת למתפללים אפשרות להתפלל במניין".

"השופטים אף גערו בנציגי הפרקליטות", הוא מוסיף ואומר, "ושאלו למה אי אפשר לעשות אכיפה שתוודה את קיום המניינים במרחב הפתוח לפי הכללים וכך לאפשר את קיום התפילות".

בפרוטקול הדיון מופיע כי במהלך הדיון השופט מזוז הביע תקווה שאחרי הסגר הכואב תחל הקלה הדרגתית גם בתחום התפילות.

השופט אלכס שטיין טען, כאשר העקומה תשתטח ודאי יהיה יותר מקום לטעון ולבקש להתיר את התפילות.

ל'כיכר השבת' נודע, כי בעקבות דברי השופטים על הצורך למצוא פתרון, המאפשר קיום מניינים במרחב הציבורי מתכננים העותרים לפנות בהקדם לשר הבריאות יעקב ליצמן ולנציגי הציבור החרדי בכנסת לפעול בהקדם למציאת פתרון לקיום מנייני תפילה באופן בטוח כל אחד סמוך לבניין מגוריו בכפוף להכוונתם של גדולי ישראל.

כזכור, אמש פורסם לראשונה ב'כיכר השבת' כי קבוצת חרדים הגישו עתירה לבג"ץ, בעתירה נכתב: "החובה להתפלל במניין הוא מהיסודות הכי בסיסיים של כל אדם שומר תורה ומצוות, לא ניתן לומר קדיש ללא מניין, לא ניתן לשמוע קריאת התורה ללא מניין וכן חזרת הש"ץ, ברכו, ברכת כהנים, יזכור וקדושה.

אנשי 'הפלג' מתפללים במניין במודיעין עילית (דוברות המשטרה)

בהמשך העתירה לבג"ץ מבקשים העותרים, כי למדינה לא תהיה זכות לאסור מנייני תפילות - שבהם שומרים על הכללים כנדרש על פי הוראות משרד הבריאות. לא ייתכן שיהיה מותר להפגין במרחק של 2 מטר ורק תפילה - תיאסר.

לטענתם, בדיוק כמו שנכנסים למרכזי הקניות ולאוטובוסים, עשרים איש כל פעם - ואף הם לא שומרים על הכללים, כך לא ייתכן שלא תותר במדינה היהודית ליהודים להתפלל כל אחד סמוך לבניין מגוריו - עם מרחק של שני מטרים אחד מהשני ובאוויר הפתוח.

יתירה מכך, מציינים העותרים, כי לא יתכן שעשרים שכנים יכולים לטייל באותו מאה מטר יחד באותו זמן. ואסור לעשר אנשים לרדת למטה להתפלל תוך מרחקים גדולים זה מזה - שני מטרים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר