האלימות המשטרתית • צפו

תיעוד: השוטרים משליכים לעבר הילדות את 'רימוני ההלם'

מצלמות האבטחה קלטו את העימותים הקשים אמש בין המשטרה לקיצונים ב'מאה שערים' - בשיאם החלו השוטרים להשליך רימוני הלם לאחר שהותקפו, כשהם מתעלמים מהילדות שעברו במקום (ארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(באדיבות יאיר לוי, 'פלורליסט')

תיעוד מטריד משכונת מאה שערים אמש (חמישי), מראה כיצד השוטרים השליכו את רימוני ההלם ללא שום סיבה הגיונית לעבר הרחוב בו שהו ילדים ואף אישה עם עגלת תינוק, כשהם פוצעים את הילדה זיסל מרגלית בת ה-8 תושבת מאה שערים המתגוררת ממש בסמוך למקום האירוע. הילדה שנפצעה בפניה פונתה לבית החולים הדסה שם נבדקה ולאחר מכן שוחררה לביתה.

כשהילדה, זיסל, חזרה מבית החולים, היא אמרה לאביה: "אני מפחדת ללכת לישון; לא יהיו עוד בומים?". הוריה מתכוונים להגיש לאחר שבת תלונה במח"ש.

בתיעוד נוסף שבידי 'כיכר השבת' מהאירועים במאה שערים, נראה שוטר נותן אגרוף בפניו של ילד באלימות קשה במיוחד.

שר הבריאות יעקב ליצמן מסר בתגובה לאירועים: "קשה להישאר אדיש נוכח המראות הקשים אמש בהן נפגעה ילדה מזריקת רימון בתוך שכונת מאה שערים. תקיפת שוטרים היא מעשה חמור המנוגד לחוק ולהלכה, ויש לגנותו בכל פה, אך עם זאת, חייבים למנוע השתוללות משטרתית, שימוש בכוח מופרז וזריקת רימוני הלם בתוך שכונה צפופה, מלאה בילדים קטנים המסכנת חיי אדם, מייצרת שנאה ופועלת לאיבוד הסדר הציבורי".

"על המשטרה להכיר את אופי האוכלוסיה, לפעול באיזון נכון ולמנוע הלהטת הרוחות. זה לא מה שהיה הלילה. יש להידבר עם נציגי הקהילות והאוכלוסיה בשטח שברובה מתנגדת לאלימות, נשמעת להוראות ורוצה בחיי שיגרה ושקט", אמר ליצמן.

סגן השר פרוש מסר: "שום אירוע לא מצדיק שימוש בהטלת רימונים לעבר ילדים וסיכון חייהם. אני דורש מהמשטרה להשעות מיידית את השוטר ואת הקצין שנתן את ההוראה להשליך את הרימון ולהעמידם לדין. קהלים אחרים היו מגיבים להתנהלות משטרתית כזו בהפגנות ענק חריפות, העובדה שהציבור החרדי עדין נפש לא אמורה להתיר את דמו ולסכן את חיי ילדיו".

ח"כ מיכאל מלכיאלי מסר בתגובה לתיעודים הקשים, "יש לנקוט ביד הקשה נגד מפירי סדר הנוהגים באלימות בכלל וכלפי כוחות הביטחון בפרט.אך לראות סרטונים מחרידים כאלו בהם מוטח רימון הלם לפרצופה של ילדה קטנה זה לא בא בחשבון בשום קונסטלציה. נדרשת משנה זהירות במקומות צפופים".

כזכור, עימותים קשים פרצו אמש (חמישי) בבית הכנסת 'ישועות יעקב', השטיבל'ך של מאה שערים, אליהם נכנסו כוחות גדולים של משטרה, במטרה לסגור את המקום בפני מתפללים. באחד מרגעי השיא, השוטרים - שהותקפו בעוצמה - השליכו רימוני הלם בתוך המתחם.

תחילה פתחו השוטרים במרדף, לכיוון כיכר השבת הסמוכה, בה הפגינו מספר קיצונים נגד הגבלות הקורונה האוסרות תפילה ולימוד תורה מחוץ לבית.

לאחר מכן הגיעו הכוחות לשטיבל'ך במרכז השכונה, ונקלעו למלכודת, כאשר כמה עשרות קיצונים התקיפו אותם בחפצים שונים.

בשלב מסוים, כאמור, ירו לעברם השוטרים רימוני הלם - בתוך בית הכנסת ישועות יעקב. בהמשך ביצעו השוטרים מעצרים של לפחות עשרה פורעים.

כתוצאה מהשלכת הרימונים, נפצעו שתי ילדות ששהו ב'שוק מאה שערים'. לאחר המתנה לקבלת טיפול רפואי, פונתה אחת מהן לבית החולים הדסה עין כרם.

יצוין, כי לטענת הקיצונים, ההסלמה באירוע החלה בעקבות מעצר בנו של הגה"צ רבי יעקב מאיר שכטר, מחשובי רבני ברסלב. "הרבה בתי כנסת פתוחים בארץ, והמשטרה באה דווקא לפה, כדי לעשות פרובוקציה".

בעקבות כך ל'כיכר השבת' נודע, כי אחרי ההתנגשות האלימה ועשרת המעצרים, הקיצונים מתכוונים להחריף את התנהגותם כלפי משטרת מחוז ירושלים.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "בשעות הלילה החלה מחאה אלימה וקשה באזור מאה שערים בה נטלו חלק עשרות פורעים שיידו אבנים, ברזלים, ביצים ומכל הבא ליד לעבר השוטרים תוך קריאות וגידופים קשים.

השוטרים פיזרו את המתפרעים תוך שימוש באמצעים לפיזור הפגנות ולא הבחינו בהימצאותה של האם והילדה בעין הסערה.

במהלך ההתפרעות וכתוצאה מהאלימות הקשה נפצעו 3 שוטרים שאחת מהן אף פונתה לטיפול לבית חולים לטיפול רפואי.
במהלך הפעילות נעצרו 12 פורעים שהובאו לחקירה וכנגד אחרים הוגשו דוחות במקום.

ראוי ונכון לגנות את הפרת החוק ההמונית והבוטה ,את תקיפת השוטרים החמורה נגד אותם שוטרים שפועלים במסירות ותוך סיכון חייהם למען בריאות הציבור".

הילדה הפצועה. צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר