לנער הבר מצווה

כך העבירו תפילין לאירופה הנצורה • תיעוד

הסגר הכמעט מוחלט בנתב"ג גרם לזוג התפילין של נער בר המצווה מאנטוורפן ולקהילה ב'קלן' - להישאר בארץ. מספר גורמים נחלצו כדי לסייע והתפילין בדרכם לאירופה • צפו (ארץ)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
(צילום: דודי רובינשטיין)

ההורים לחתן בר המצווה באנטוורפן שבבלגיה, לא ידעו את נפשם מרוב מתח. בעוד בר המצווה מתקרבת, הם התקשו למצוא דרך להביא את התפילין מישראל אל אנטוורפן הנצורה. ברגע האחרון, עם קצת חשיבה מחוץ לקופסה - התפילין יגיעו אי"ה היום (רביעי) לאירופה.

מתחילת השבוע נבדקו מספר אפשרויות איך להעביר תפילין לחתן בר המצווה באנטוורפן, לקהילה היהודית ב'קלן' שבגרמניה ולמספר יעדים נוספים, שאין כל אפשרות להגיע אליהם ולהעביר לשם חפצי קדושה.

דודי רובינשטיין מחו"ל מהודר מספר ל'כיכר השבת': "קיבלנו כמה וכמה בקשות שהגיעו מאירופה, מיהודים שאין להם דרך לקבל את התפילין המחכים להם בארץ מעל חודש, הטיסות הופסקו והגבולות נסגרו.

"הבוקר נמצא פתרון עם הטיסה של ישראייר שיוצאת לחלץ ישראלים מגרמניה. במסגרת הקשרים הטובים של חו"ל מהודר עם מנכ"ל ישראייר אורי סירקיס והסמנכ"ל גיל סתיו, הקשרים שיוצרים מזה חודש וחצי מסדרון אווירי הומניטרי לסיוע לקהילות יהודיות בעולם, מהטסת מזון כשר לפסח, ציוד רפואי, תשמישי קודש, הטסת שלוחי חב"ד, שוחטים, מקרי טיפול רפואי".

"הבוקר", אומר דודי בהתרגשות, "נמצא נוסע יקר, נועם, שחייב להגיע לגרמניה, כניסתו אושרה לשם והוא התנדב לסגור מעגל ולקחת את זוגות התפילין לקהילה היהודית בקלן ולבחור בר המצווה באנטוורפן - בינתיים פתרנו את הבעיות שלהם ומקווים לפתור את שאר הבקשות".

לסיום מוסיף רובינשטיין, "מדהים לראות את הערבות הדדית והיקפי החסד גם כשהגבולות סגורים וכשהטיסות נפסקות. עם ישראל ביופיו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר