טיסה מיוחדת

בעקבות כיכר השבת: חרדים יחולצו מדרום אפריקה

ארבעים שומרי שבת שלא עלו לטיסת החילוץ הראשונה בשל רצונם לשמור על קדושת היום, ארגן יהושע הנמצא במקום, יחד עם 'כיכר השבת', את הקבוצה לטיסה חלופית (אקטואליה)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

לאחר שעשרות חרדים ושומרי מסורת, נשארו תקועים - ללא יכולת לחזור הביתה לישראל מדרום אפריקה, בעקבות כל שטיסת החילוץ לפני כשבועיים יצאה בשבת. התבשרו היום (רביעי), כי השגרירות ארגנה להם טיסת חילוץ לישראל - בעוד שבועיים.

לפני למעלה משבועיים, פנו ל'כיכר השבת', מספר חרדים הנמצאים בדרום אפריקה, וביקשו עזרה, לאחר חודשיים שהם 'תקועים' ביוהנסברג, ללא יכולת יציאה, השגרירות הודיעה כי תהיה טיסת חילוץ - אך היא תתקיים בשבת.

החרדים טענו, כי השגרירות עשתה מאמצים, אך הטיסה נקבעה על ידי האמריקאים, בשיחה שקיים 'כיכר השבת' עם משרד החוץ בישראל, הובהר לו כי יש עוינות מצד ממשלת דרום אפריקה, אך גם אין מספיק נרשמים לטיסה.

הכתבה מלפני שבועיים

לאחר פרסום הכתבה, 'כיכר השבת' בשיתוף ישראלי הנמצא במקום ריכזו מעל ל-40 נוסעים שרצו לחזור לישראל, אך לא יכלו לחזור בשל הטיסה שכאמור הייתה בשבת - והם כעת, מעוניינים לחזור.

בשבועיים האחרונים, נעשו מספר פניות מצד 'כיכר השבת' ואזרחי ישראל במקום, כדי לנסות לקדם את הטיסה המדוברת - מאמצים שב"ה עלו יפה, והיום כאמור התבשרו, כי תהיה טיסת חילוץ לישראל בתאריך ה-14 ליוני - והרישום לטיסה יהיה עד מחר (חמישי), כדי שיוכלו להיערך בהתאם.

יהושע, שעמד איתנו בקשר כל הזמן, מספר: "זה היה שבועיים מטורפים, עבדנו אני וחבריי מסביב לשעון, אך ברוך ה' יש תוצאות טובות, מחר תיסגר ההרשמה, ואני מקווה שכולם יעמדו במילה שלהם והטיסה תצא בתאריך המתוכנן".

מה העלויות של הטיסה?

"אקדים ואומר שבשגרה, טיסה כזו שתבוצע ע"י אתיופיאן איירליינס ואף תבצע 'קונקשיין' באדיס אבבה, אמורה לעלות בין 300 דולר עד ל-600 דולר, אך לפי מה שנאמר לנו הטיסה שלנו תעלה 1,500 דולר לכל אחד".

"הרבה אנשים מתלוננים על המחיר, ואף טוענים טענה שאני לא יודע האם היא נכונה, כי המדינה עשתה טיסות חילוץ רבות ולא גבתה כסף, אז למה לנו, אחרי כל התלאות שהעבירו אותנו, לוקחים מאיתנו סכום כזה גדול?, אך בכל מקרה אני לא מתלונן, ואני יודע, שיש אנשים שבשל העלות הכספית הגבוהה לא יעלו על הטיסה הזו".

מה קרה עכשיו, למה לא ארגנו את טיסת החילוץ לפני?

"כנראה שזה בגלל הלחץ הציבורי, אחרת אין לי הסבר למה זה לא קרה. אני יודע שיש היום, הרבה טיסות מטען, כלומר שרוב המטוס הופך למטען לישראל שיוצאות לכיוון אתיופיה ואז לישראל, וכמו שנראה לי גם הטיסה שלנו תהיה כזו, כי עד עכשיו נרשמו רק ארבעים אנשים, אז למה לא עשו את זה לפני? אני לא יודע, באמת נשמח לתשובה".

רב מדרום אפריקה מספר ל'כיכר' על הקורונה במקום (ארכיון. מתוך 'קורונה עולמית')

"כך או כך", אומר יהושע ל'כיכר השבת': "אנחנו מקווים שבאמת נחזור לישראל - אחרי חשלושה חודשים של סגר מוחלט - אין יוצא ואין בא, וכל אחד מאיתנו יוכל לחזור למשפחתו האהובה, או שיוכל להשתתף בשמחות של ילדיו ונכדיו בארץ".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר