חשיפת 'כיכר השבת'

"הצורך בהארכת כהונת הרב שטרן בירושלים - חלש מאוד"

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה שיגר היום את חוות דעתו הרשמית - הקובעת כי הצורך בהארכת כהונת הרב אריה שטרן כרבה של ירושלים, חלש מאוד, כי הוקמה ממשלה חדשה (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
הרב אריה שטרן (צילום: Nati Shohat/Flash90)

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד ארז קמניץ, שיגר מכתב לשר לענייני ירושלים רפי פרץ, ובו הציג את דעתו כי במצב הנוכחי, הצורך בהארכת כהונת הרה"ג אריה שטרן כרבה הראשי של ירושלים - חלש מאוד.

כפי שנחשף ב'כיכר השבת', קמניץ כבר שוחח בנושא עם מנכ"ל משרד הדתות עו"ד עודד פלוס, והתבטא כי יש קושי משפטי להאריך את כהונת הרב אריה שטרן, שכן הוקמה ממשלה חדשה ובמצב הנוכחי ניתן לבחור רב ראשי חדש, לאחר שהרב שטרן סיים את תפקידו עם הגיעו לגיל 75, הגיל המקסימלי לכהונת רב ראשי.

לאחר הפרסום ב'כיכר השבת', שיגר השר פרץ מכתב לקמניץ וביקש לדון מחדש בבקשת הרב שטרן להאריך את כהונתו. בעקבות כך הם שוחחו, וקמניץ העלה באוזניו את הקשיים המשפטיים, ולאחר מכן אף שלח מכתב רשמי לשר פרץ.

במכתב של המשנה ליועמ"ש, שהגיע לידי 'כיכר השבת', מציין קמניץ כי הרב שטרן סיים את תפקידו לפני שבעה חודשים: "בהתאם לתקנות שירותי הדת היהודיים, כהונתו של הרב אריה שטרן כרב העיר ירושלים הסתיימה בחודש נובמבר 2019, בהגיעו לגיל 75".

קמינץ מציין כי בתחילה סבר שניתן להאריך את כהונת הרב שטרן, בזמן בו מדינת ישראל נגררה מבחירות לבחירות: "נוכח הנימוקים שהוצגו שהתייחסו לתקופת ממשלת מעבר, סברנו שאין מניעה לתיקון התקנות כאמור בתקופת ממשלת המעבר וכי הכהונה תסתיים עד תום חצי שנה מיום הקמת הממשלה. עם זאת, התקנות לא נחתמו בסופו של יום על ידי השר לשירותי דת".

חשיפת 'כיכר השבת', בחודש שעבר

אך במצב הנוכחי, שהוקמה ממשלה, המשנה ליועמ"ש סבור כי יש קשיים משפטיים להארכת כהונת הרב שטרן: "בינתיים הוקמה ממשלה קבועה ואין עוד מניעה לחידוש הליכים לבחירות של רבני עיר. כפי שאמרתי לך בשיחתנו הטלפונית, עובדה זו מחלישה מאוד את ההצדקה המשפטית לתיקון התקנות כאמור ובוודאי מחייבת בחינה של הצדקה חדשה, ככל שקיימת".

הרב אריה שטרן בראיון, ערב בחירתו לתפקיד

בסיום מכתבו, מציין קמניץ: "אם תובא בפנינו פנייה של המשרד לשירותי דת בעניין תיקון התקנות כאמור, שבה יצוין גם נימוק שיעלה הצדקה לתיקונן בעת הזו, הדברים ייבחנו על ידינו מחדש".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר